تراشه انویدیا برای خودروهای خودران سطح 5

در مرکز سیستم کاری بسیاری از خودروهای دارای امکانات کمک به رانندگی یا خودروهای نیمه‌خودکار، سخت‌افزارهای فعلی شرکت انویدیا به کار گرفته‌شده‌اند. هنگامی‌که تولیدکنندگان خودرو متوجه شدند که تراشه‌های گرافیکی می‌توانند خودروهای آن‌ها را تامین توان کنند بود که همه به سراغ شرکت‌هایی رفتند که بیشتر برای ساخت تراشه‌های گرافیکی شناخته می‌شدند. به‌این‌ترتیب شرکت‌هایی مانند انویدیا به قلب تپنده و کانون توجه صنایع خودروسازی بدل شدند.

بااین‌وجود شرایط فعلی بازار از نظر متخصصان نشان‌دهنده این است که خودروهای خودران فعلی در سطح 2 یا به‌ندرت در سطح 3 قرار دارند. علیرغم این موضوع، شرکت انویدیا اعلام کرده است که خودروهای بدون راننده سطح 5 می‌توانند از تراشه‌های جدید این شرکت استفاده کنند. این تراشه‌ها که بانام انویدیا درایو پگاسوس PX نامیده می‌شوند، می‌توانند بدون نیاز به پدال، فرمان و حتی حضور فیزیکی راننده، شرایط حرکت خودرو را بر عهده بگیرند.

این سیستم جدید می‌تواند تعداد 320 تریلیون محاسبه را در هر ثانیه انجام بدهد. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که این مدل، از نسل قبلی خود 10 بار سریع‌تر است. بر اساس ادعای دنی شاپیرو به‌عنوان بخش خودروهای شرکت انویدیا، این تراشه می‌تواند یک گزینه ایدئال برای تاکسی‌های روباتیک باشد.

در حقیقت این شرکت اعلام کرده است که 25 درصد از شرکای آن‌ها در حال حاضر در حال کار کردن بر ری ساخت تاکسی‌های خودران هستند. هدف نهایی این است که بتوان یک کامپیوتر نیرومندتر و کوچک‌تر را تولید کرده و آرایه‌های کامپیوتری بزرگی که در نمونه‌های پیش ساخت عرضه‌شده وجود داشتند را از رده خارج کرد.

بدون شک انویدیا با این بیانیه خود توانسته است تا بسیاری از این شرکت‌ها را خوشحال کند. یستم خودروهای هوشمند به نوی است که برای کنترل هوش مصنوعی خودروی خودران به کامپیوتر نیاز خواهد بود و به علت حجم بالای داده‌هایی که از دوربین‌ها و حسگرهای این خودروها به این کامپیوتر سرازیر می‌شوند می‌تواند گفت که به‌نوعی، یک سرور در زیر کاپوت این نوع خودروها قرارگرفته است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که بیشتر خودروهای خودران آینده، الکتریکی خواهند بود و به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که به‌زودی شاهد نسلی کامل متفاوت از خودرو خواهیم بود.

انویدیا درایو پگاسوس PX تنها به‌اندازه یک پلاک عادی خودرو اندازه دارد و مصرف انرژی آن از مدل‌های فعلی به‌مراتب کمتر است. با تمامی این تفاسیر هنوز تا ورود این تراشه به بازار زمان زیادی باقی‌مانده است و این مدل قرار است تا در سال 2018 میلادی به‌صورت تجاری به مشتریان عرضه شود.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی`

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا