راه‌اندازی مرکز تحقیقات سارکوما در آینده

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،رییس پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی با بیان اینکه چشم‌انداز ما راه‌اندازی مرکز تحقیقات سارکوما است، گفت: در کشور ما سودجویان زیادی با سوء استفاده از طب سنتی حواشی زیادی را پیرامون این مکتب ایجاد کرده‌اند، از این رو پژوهشکده معتمد به دنبال افزایش ارتباط بین متخصصان طب رایج و سنتی است.

دومین کنگره بین‌المللی و نهمین کنگره ملی سرطان پستان، دومین کنگره طب فراگیر در سرطان و دومین سمینار تخصصی سرطان سارکوما در تاریخ 26 تا 28 مهرماه جاری در قالب کنگره سه‌گانه برگزار می‌شود و در آن متخصصانی از کشورهای ایتالیا، سوییس، لهستان، آمریکا، هلند و اتریش حضور خواهند یافت.

دکتر کیوان مجیدزاده اردبیلی امروز در نشست خبری با بیان اینکه ماه اکتبر ماه اطلاع‌رسانی در خصوص سرطان پستان است، اظهار کرد: خوشبختانه کنگره سرطان پستان نیز در همین ماه برگزار می‌شود، در حاشیه این کنگره برنامه‌هایی برای عموم مردم خواهیم داشت که امیدواریم بتوانیم نقش خود را در زمینه پیشگیری از سرطان ایفا کنیم.

رییس پژوهشکده معتمد (مرکز تحقیقات  سرطان پستان) به کنگره طب فراگیر نیز اشاره کرد و گفت: امسال دومین کنگره طب فراگیر در سرطان با استراتژی افزایش ارتباط بین متخصصان طب کلاسیک و طب جایگزین (مکمل، سنتی) برگزار می‌شود که سال گذشته در این زمینه موفق بودیم و بحث‌های چالشی خوبی انجام دادیم و مذاکرات خوبی بین دو مکتب (کلاسیک و سنتی) انجام شد.

مجیدزاده اردبیلی با بیان اینکه تمام این مکاتب ظرفیت‌های درمانی جدی دارند، گفت: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی طب کلاسیک تقریبا در مورد 40 درصد بیماری‌ها موفق بوده و این سازمان توصیه می‌کند که کشورها به دلایل مختلف از مکاتب طبی و بومی خود بهره‌مند شوند.

رییس پژوهشکده معتمد (مرکز تحقیقات  سرطان پستان) با اشاره به برنامه طب فراگیر این پژوهشکده، گفت: هدف ما در برنامه طب فراگیر این است که متخصصان طب سنتی با متخصصان طب رایج ارتباط بگیرند و دانششان را کابردی کنند.

وی تاکید کرد: در واقع هدف از برگزاری این کنگره گرد وغبار زدایی از چهره مکاتب طبی است که پتانسیل پیشگیری و درمان دارند، اما به علت درگیر شدن با یکسری حواشی به ویژه در طب سنتی از سوی طب کلاسیک مورد قبول واقع نمی‌شومد، زیرا برخی از افراد سوجو می‌خواهند از این طریق منافع خود را تامین کنند.

مجید زاده اردبیلی به سمینار تخصصی سرطان سارکوما نیز اشاره کرد و افزود: سرطان‌های سارکوم سرطان‌های شایعی نیستند، اما اهمیت زیادی دارند. این سرطان‌ها بیشتر در عضلات، اندام و احشا ایجاد می‌شوند. متاسفانه در کشور مرکز خدمات‌رسانی تخصصی برای این بیماران وجود ندارد و این بیماران سرگردانند و از یک مطب به مطب دیگر می‌روند.

رییس پژوهشکده معتمد (مرکز تحقیقات  سرطان پستان) جهاد دانشگاهی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در آینده یک مرکز  خدمات تخصصی سارکوما راه‌اندازی کنیم، اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی این مرکز این است که به مرور آن را به یک مرکز تحقیقاتی ارتقاء دهیم، به طوری که افراد در این مرکز بتوانند از خدمات مربوط به پیشگیری و درمان و کیفیت زندگی بهره‌مند شوند. در واقع چشم‌انداز ما راه‌اندازی مرکز تحقیقات سارکوما بوده که اولین گام برای رسیدن به این هدف ایجاد مرکز خدمات تخصصی است.

مجیدزاده اردبیلی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 20 برنامه آموزشی در حوزه سارکوما در پژوهشکده برگزار کرده‌ایم، گفت: در پی این هستیم که مجوز برخی از خدمات تخصصی سارکوما را از جهاد دانشگاهی بگیریم و فعالیت‌های بالینی در این حوزه را به صورت رسمی آغاز کنیم. البته مرکز خدمات تخصصی سارکوما به صورت جسته گریخته فعالیت‌های تشخیصی و درمانی خود را آغاز کرده، اما ما به دنبال اخذ مجوز برای انجام فعالیت‌ها به صورت رسمی هستیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا