زندگی دوباره بلک‌بری با جادوی چینی

چندی پیش تصاویر و شایعات مربوط به تولید مدل جدید بلک‌بری به رسانه‌ها راه یافتند ولی مدت زیادی طول نکشید تا شاهد اعلام رسمی این شرکت باشیم. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، موفق بودن مدل کی وان که بدون صفحه کلید فیزیکی عرضه‌شده بود موجب شد تا این مدل نیز از این مسیر پیروی کند. این محصول قرار است تا به‌عنوان یک تلفن همراه میان رده به بازار عرضه شود. پردازنده‌ای که قرار است تا بر روی مدل جدید بلک‌بری به‌کاربرده شود، یک تراشه اسنپ دراگون ۶۲۵ از شرکت کوالکام است که به همراه ۴ گیگابایت رم به کاربران عرضه خواهد شد.

این محصول همچنین به حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مجهز است. نمایشگر این مدل نیز قرار است تا ۵٫۵ اینچی بوده و کیفیت خروجی ۱۰۸۰P را برای کاربران به همراه بیاورد. فناوری‌هایی مانند حسگر اثرانگشت نیز در این محصول حاضر خواهند بود. همچنین این مدل می‌تواند با باتری نیرومند و ۴۰۰۰ آمپرساعتی خود برای ساعت‌ها امکانات تلفن همراه شما را فعال نگه دارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده قرار است تا این محصول بتواند با یک بار شارژ، به مدت یک روز کامل به کار کردن ادامه بدهد.

از نظر نرم‌افزاری نیز این مدل جدید بلک‌بری به اندروید ۷٫۱ مجهز باشد. همچنین رویکرد همیشگی شرکت بلک‌بری درزمینهٔ امن کردن دستگاه‌ها، در این مدل نیز حاضر خواهد بود. البته به این زودی شاهد عرضه این محصول جدید نخواهید بود. این مدل که بلک‌بری موشن نام گرفته است قرار است تا در ابتدای کار در تنها در خاورمیانه و کشورهایی مانند عربستان و امارات متحده عربی عرضه شود. قیمت ابتدای این مدل نیز ۴۵۰ دلار اعلام شده است. هنوز مشخص نیست که موشن چه زمانی در بازارهای بین‌المللی مانند آمریکای شمالی و اروپا عرضه خواهد شد.

بسیاری از کاربران تلفن همراه کی وان شرکت بلک‌بری را گران‌قیمت می‌دانستند و به همین دلیل نیز مدل‌هایی مانند موشن می‌توانند این مشکل قیمت را نیز رفع کنند. با تمامی این تفاسیر تنها باید منتظر عرضه این محصول ماند تا کیفیت واقعی آن را موردبررسی قرارداد.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا