دوربین گوگل کلیپس حتی ظاهر معصومی نیز ندارد!

به گزارش سیناپرس به نقل از آی تی ایران، وی همیشه نگران پیشرفت این بخش از تکنولوژی بوده و معتقد است که توسعه این تکنولوژی می‌تواند آغازگر جنگ جهانی سوم شود. وی حتی عنوان کرده است که هوش مصنوعی، از کشور "کره شمالی" نیز برای جهان خطرناک‌تر است! ماسک خواستار اعمال مقررات پیرامون این تکنولوژی  است تا قدرت‌های احتمالی آن در آینده تحت کنترل انسان دربیاید.

اما هفته گذشته دوربین مجهز به هوش مصنوعی گوگل تحت عنوان Google Clips عرضه شد که به احتمال قوی ایلان ماسک با عرضه آن چندان هیجان زده نشد. این احتمال، روز سه شنبه قطعی شد و ماسک کاملا انزجار خود را از این دوربین اعلام کرد. به عقیده وی دوربین کلیپس گوگل، ناقض آشکار حریم خصوصی افراد است. وی با انتشار پُستی در توییتر، به ویدیویی درمورد این محصول اشاره کرد و گفت:«این محصول حتی تلاش هم نمی‌کند که وجهه مثبتی داشته باشد.»

دوربین کلیپس با کمک تکنولوژی هوش مصنوعی، خیلی سریع قادر است چهره افراد و حتی حیوانات خانگی را شناسایی کند و به محض عبور اشخاص تعریف شده، به صورت نامحسوسی از آنها عکاسی می‌کند. البته این دوربین به یک چراغ ال‌ای‌دی مجهز است که هنگام شروع فیلم برداری، به افراد حاضر در اتاق علامت می‌دهد که مشغول ضبط است ولی بازهم ممکن است افرادی باشند که بدون اینکه بدانند، از آنها فیلم برداری شود.

گوگل فعلا به توییت ماسک پاسخی نداده است اما یکی از سخنگویان این شرکت در مصاحبه‌ای با Appy-geek می‌گوید:« کلیپس دوربینی است که از با نیت فیلم برداری لحظات بیشتر از زندگی ما طراحی شده، لحظاتی که شاید در حالت عادی نتوانیم آنها را ثبت کنیم. لازم به ذکر است که تمام عملکردهای یادگیری ماشینی این دوربین از طریق خود دستگاه انجام شده و اتصالی به اینترنت و بالطبع انتقال داده‌ای صورت نمی‌گیرد. مگر اینکه خود کاربر تصمیم بگیرد اطلاعات ذخیره شده روی دستگاه را به جای دیگر منتقل کند. این محصول کاملا برای "خانواده‌ها" طراحی و ساخته شده است »

انتقاد بی پرده ماسک قطعا برای گوگل خوشایند نخواهد بود. بالاخره، دنیای تکنولوژیک امروزی با سرعت سرسام آوری رو به رشد است و کاربران تقریبا چاره‌ای به جز اعتماد به شرکت‌های سازنده  ندارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا