هوش مصنوعی بر عواطف انسان اثر می‌گذارد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایتنا،هوش مصنوعی، در حال گسترش است و از آن برای تبلیغات هدفمند در رسانه‌های اجتماعی، غربالگری متقاضیان موقعیت‌های شغلی، تعیین قیمت بلیط هواپیما، کنترل حرارت از طریق تشخیص صدا، ساخت محصولات فرهنگی یا تنظیم جریان ترافیک استفاده می‎‌شود.
ایلان ماسک با اطمینان پیش‌بینی کرده که تا پایان سال 2017، یک خودروی بدون سرنشین تسلا قادر خواهد بود که با ایمنی کامل و بدون دخالت عامل انسانی در خیابان‌های ایالات متحده حرکت کند.
همچنین ربات‌های اجتماعی که ماشین‌های مبتنی بر هوش مصنوعی هستند و با ما زندگی می‌کنند، ممکن است بسیاری از کارهای خانگی یا مراقبتی را در طی چند سال آینده انجام دهند.
ایلان ماسک در ادامه صحبت‌های خود همچنین گفت: «برآوردهای انجام‌شده حاکی از آن است که تا سال 2050، ما برنامه‌های ویژه خود را توسعه خواهیم داد و به هوش عمومی مصنوعی(اِی.جی.آی) دست خواهیم یافت.»
سطح هوشی "هوش عمومی مصنوعی" در سطح انسان است. ساخت این نوع هوش مصنوعی کاری دشوار است و دانشمندان هم‌اکنون در این مرحله هستند. این نوع هوش مصنوعی باید توانایی دلیل‌ آوردن‌، حل مشکل، توانایی فکر کردن به صورت مطلق، درک ایده‌های پیچیده، فراگیری سریع و درس‌آموزی از تجارب را داشته باشد.
یکی از سناریوهای خوب برای موقعیت هوش مصنوعی، قطعات کامپیوتری است که در بدن افراد قرار دارد و به پردازش سریع داده کمک می‌کند. شبکه‌های عصبی که در بعضی از آنها هوش مصنوعی در نظر گرفته شده است، مانند نوعی قشر اضافی روی بخش خارجی مغز عمل می‌کنند و ما را با دستگاه‌های الکترونیکی سریع و پربازده پیوند می‌زنند.

 

باید توجه داشت وقتی صحبت از عواطف در هوش مصنوعی به میان می‌آید، ذهن ما به چند چیز مختلف معطوف می‌شود که از جمله آنها می‌توان به حوزه توانایی ماشین‌ها برای شناخت حالات احساسی و عمل بر طبق آن شناخت اشاره کرد. این زمینه از رایانش موثر از طریق حسگرهای بیومتریک پیچیده که توانایی سنجش پاسخ پوست، امواج مغزی، علامت‌های چهره و سایر منابع داده‌های احساسی را دارد، در حال توسعه است.
هر چه پیشرفت فناوری بیشتر می‌شود، وابستگی و نسبت ما با هوش مصنوعی نیز بیشتر می‌شود و این سیستم می‌تواند بر احساسات ما نیز اثرگذار باشد و حتی بخش‌های دیگری از حیات انسان را هم تحت تأثیر خودش قرار دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا