حذف بو و جلوگیری از رشد میکروب‌ها به مدت 7 روز در کیسه‌زباله‌های نانویی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان در سال 1389 با هدف تولید مواد شیمیایی مجاز با استفاده از فناوری‌های نانو و بایو مطالعاتی را در دستور کار خود قرار دادند و در حال حاضر این شرکت در 3 حوزه نانوفناوری، پلیمر و نفت محصولاتی را تولید کرده‌اند. به گونه‌ای که با بهره‌مندی از فناوری نانو، مواد پلیمری جدیدی عرضه کردند که دارای کاربرد در کیسه‌های زباله است.

این محققان با انجام مراحل آزمایشگاهی و سپس کسب مجوزهای لازم، کیسه‌های آنتی‌باکتریال را با استفاده از فناوری نانو تولید کردند.

با توجه به اینکه کیسه‌های موجود در بازار از مواد کهنه تولید می‌شوند، دارای بوی نامطبوعی هستند؛ ولی کیسه‌ زباله‌های آنتی باکتریال ضد بو از مواد نو با فرآیند نانو تولید شده است که موجب تمایز ویژه‌ این محصول است.

بهینه‌سازی این محصول منجر به تولید کیسه‌های زباله‌ نانوکامپوزیتی شده است که می‌تواند وزن بیش از 20 کیلو زباله را تحمل کند.

آنتی باکتریال بودن نیز از دیگر مزایای این کیسه زباله است. دلیل ویژگی آنتی باکتریال بودن این محصول حضور نانوذرات نقره با اندازه کمتر از ۲۰ نانومتر در ترکیب پلی‌اتیلن است. غلظت ذرات نقره در محصول ppm ۱۸ است که در اثر آن باکتری‌ها، قارچ‌ها و میکروب‌ها امکان رشد و نمو را در زباله‌ها تا 7 روز نخواهند داشت؛ از این رو بوی نامطبوع حاصل از رشد این موجودات در این کیسه‌ها از بین ‌رفته است.

این محصول دارای گواهینامه نانومقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو است.