گفت و گو ی داغ درباره تازه ترین های علم جهان

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی شبکه چهار سیما، روزهای گذشته، روزهای پرخبری برای علاقمندان به علم بود، اعلام برندگان جایزه نوبل در رشته های فیزیولوژی و پزشکی، فیزیک و شیمی، نوبل پزشکی به سه دانشمندی تعلق گرفت که درباره «مکانیسم مولکولی کنترل ساعت بیولوژیک بدن انسان و سایر موجودات زنده» تحقیق کرده بودند.

نوبل فیزیک به سه دانشمندی رسید که توانسته بودند با «آشکارسازی امواج گرانشی» نظریه ۱۰۰ ساله انیشتین را تایید کنند و نوبل شیمی که بخاطر دستاوردهای سه دانشمند در زمینه میکروسکوپ الکترونی به آنها اهدا شد.

به همین مناسبت تیم سازنده برنامه «چرخ» تصمیم گرفته است سه روز اول هفته جاری را به هر کدام از این موضوعات اختصاص دهند. در این برنامه ها، گفت و گوهایی علمی، با حضور درخشان استادان درجه یک و بروز ایرانی درباره تازه ترین های علم جهان تقدیم مخاطبان شبکه دانایی خواهد شد.

بنابراین گزارش در برنامه امشب موضوع عملکرد ساعت بدن (ریتم زیستی) با حضور دکتر میرشهرام صفری محقق انستیتو دانش مغزی ریکن ژاپن، عضو هئیت علمی مرکز تحقیقات اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بررسی می شود.

برنامه چرخ به تهیه کنندگی مریم فیروزی و با اجرای شهریار ربانی کاری از گروه دانش شبکه چهار سیما است و شنبه تا چهارشنبه ساعت 19 به صورت زنده پخش می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا