دوربین‌های دو مدل جدید گوگل پیکسل در بنچمارک DxOMark رکورد زدند

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،اگرچه این گوشی ها دارای دوربین تک گانه هستند، اما با ثبت نمره ۹۸ در بنچمارک DxOMark توانستند به سایرین اعلام کنند که برای عکاسی بهتر لزوما احتیاج به دوربین دوگانه نیست.

این کمپانی با استفاده از روش های نرم افزاری و سخت افزاری توانسته است دوربین گوگل Pixel 2 و Pixel 2 XL را به گونه ای به کار ببرد که بدون وجود دوربین دوم توانایی ثبت تصاویر با سطح عمق فوق العاده را دارا باشد.

طبق گفته گوگل، برای ثبت تصاویر بهتر احتیاجی به لنز تله فتو (Telephoto) نیست، زیرا ترکیب سخت افزار و نرم‌افزار می تواند عملکرد بهتری نسبت به لنز تله فتو از خود نشان دهد.

لازم به ذکر است که این ویژگی در دوربین سلفی نیز مشهود است.
اما این ابر کمپانی تکنولوژی دیگری نیز در دوربین گوگل Pixel 2 و Pixel 2 XL بکار برده است که پیکسل دوگانه (Dual Pixel) نام گرفته است؛ به این معنی که هر پیکسل روی سنسور دوربین دو پیکسل محسوب می شود.

اگرچه این تکنولوژی در ابتدا برای فوکوس سریعتر استفاده می شد، اما گوگل از این تکنولوژی برای کمک به عمق تصاویر استفاده کرده است که نیاز به دوربین دوگانه را برطرف می کند.

یکی دیگر از مزیت های دوربین گوگل Pixel 2 و Pixel 2 XL استفاده از لرزش‌گیر اپتیکال و دیجیتال است که باعث کاهش لرزش دوربین و ثبت تصاویر و ویدیوهای بهتر می‌شود.

نکته قابل توجه این است که عدم استفاده از دوربین دوگانه باعث نبود قابلیت زوم اپتیکال می شود؛ قابلیتی که تنها نیاز به دوربین ثانویه دارد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا