تغییر الگوریتم جستجوی یوتیوب برای جلوگیری از انتشار شایعات

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،یوتیوب موتور جستجوی خود را برای جلوگیری از ترویج فیلم‌های غیر معتبر به روز کرده است و امیدوار است که بتواند دسترسی به نظریه‌های توطئه آمیز، پیام‌های مضر و اطلاعات غلط بر روی این پلتفرم را کاهش دهد.

این تغییرات پس از ماجرای لاس وگاس رخ داد که در آن یک مرد مسلح، ۵۸ نفر را کشت و بیش از ۵۰۰ تن دیگر را زخمی کرد. پس از تیراندازی، فیلم‌هایی که تئوری‌های توطئه را تبلیغ می‌کردند و اطلاعات غلطی را در خصوص این حادثه به مردم ارائه می‌کردند، در رنک‌های بالای جستجو یوتیوب مشاهده می‌شدند. گوگل و فیس بوک هم در این ماجرا با مشکلات مشابهی روبرو شدند.

به عنوان مثال، نتیجه پنجم برای جستجوی تیراندازی لاس وگاس در یوتیوب، یک ویدیو با عنوان «تیراندازی لاس وگاس یک حمله FALSE FLAG بود؛ تیرانداز در طبقه چهارم» بود. این فیلم در واقع شایعه‌ای را اشاعه می‌داد که بارها و بارها توسط مقامات آمریکا رد شده است (FALSE FLAG به عملیاتی گفته می‌شود که توسط نهادهای نظامی، شبه نظامی، اطلاعاتی یا سیاسی به گونه‌ای انجام می‌شود که این تصور به وجود آید که گروه‌ها یا کشورهای دیگری این عملیات‌ها را انجام داده‌اند).

اکنون یوتیوب تغییراتی را در موتور جستجوی خود اعمال کرده است تا فیلم‌های نادرست را در حالت خاموش نگه دارد. البته این شرکت اطلاعاتی درباره نحوه تعیین منابع «قابل اعتماد» ارائه نداده است.

گوگل و فیس بوک نیز تلاش کردند تا الگوریتم‌های خبری خود را پس از انتشار ترول ها و داستان‌های دروغین در مورد تیراندازی لاس وگاس اصلاح کنند.

گوگل در بیانیه‌ای گفت: «متأسفانه یک وب سایت نادرست در نتایج جستجوی ما یافت شد که در عرض چند ساعت آن را برطرف کردیم. ما همچنان به اصلاح الگوریتم‌های جست‌وجوی خود ادامه خواهیم داد تا در آینده از بروز این موارد جلوگیری کنیم».

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا