ادغام آمازون الکسا و مایکروسافت کورتانا

به گزارش سیناپرس به نقل از ایتنا،آمازون و مایکروسافت اعلام کردند که سرویس‌های دستیار هوشمند صوتی خود یعنی الکسا و کورتانا را با یکدیگر ادغام خواهند کرد.
بدین ترتیب کاربران قادر خواهند بود که الکسا را از دستگاه آمازون اکو و مایکروسافت کورتانا راه‌اندازی کنند و همچنین کاربران می‌توانند به قابلیت‌های هر کدام از دستگاه‌ها دسترسی داشته باشند.
در مورد کورتانا، این قابلیت‌ها شامل دسترسی به نرم‌افزار مایکروسافت آفیس 365، تقویم‌های کاری و جلسات همراه با خواندن ایمیل‌هاست. کاربرانی که به دنبال دسترسی به الکسا از طریق کورتانا هستند، می‌توانند یکپارچه‌سازی بهتری با دستگاه‌های هوشمند خانگی خود داشته باشند. توسعه دهندگان بیش از 20000 سرویس یا مهارت برای پلتفرم آمازون ساخته‌اند و اکثر آنها از طریق کورتانا در دسترس است. این قابلیت در اواخر سال جاری، در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
این ادغام، نمونه‌ای از رشد اینترنت اشیاء است. در حال حاضر اکو، قابلیت دسترسی به سایر دستگاه‌های خانگی متصل مانند ترموستات‌ها و چراغ‌ها را دارد. این پلتفرم‌های اینترنت اشیاء به کاربران اجازه می‌دهند که متخصصان مختلف و تکنسین‌های مفید برای مشتریان و کسب و کارهای مختلف را بیابند.
در حال حاضر تعداد شرکت‌هایی که درصدد توسعه خدمات خود را برای کار با سرویس الکسا هستند، روز به روز افزایش می‌یابد. فروشگاه آنلاین اوکادو مهارتی ایجاد کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد که آیتم‌ها را به سبد خرید خود اضافه کنند، سفارش‌ها را پیگیری نمایند و کارهای مختلفی را انجام دهند.
همکاری مایکروسافت و آمازون در این زمینه به ماه مه سال گذشته برمی‌گردد. در آن زمان جف بزوس، مدیرعامل آمازون در یک گردهمایی این ایده را با مدیرعامل مایکروسافت یعنی ساتیا نادلا مطرح کرده بود.
علاقه آمازون به شراکت و همکاری نزدیک‌تر با مایکروسافت قابل درک است؛ چرا که هر دوی آنها در پی آن هستند که دستیار شخصی گوگل را کنار بگذارند. از طرفی مایکروسافت هم ‌می‌تواند به کمک موتور جست‌وجوی خود یعنی بینگ و اطلاعات استخراج شده از آن به افزایش قابلیت‌های الکسا سرعت ببخشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا