آمریکا مجددا به ماه برمی گردد

مایک پنس، معاون اول رئیس جمهور آمریکا در نخستین نشست شورای بازسازی شده ملی فضا گفت: ما فضانوردان آمریکایی را به ماه بر میگردانیم نه فقط بخاطر اینکه قدمها و پرجممان را آنجا بگذاریم، بلکه برای اینکه پایه مورد نیاز برای ارسال فضانوردان به مریخ و فراتر از آن را بسازیم.

وی افزود: ماه یک سنگ بنا، منطقه آموزشی و محل تقویت مشارکت تجاری و بین المللی ما خواهد بود چرا که ما مجددا بر برنامه فضایی آمریکا با هدف اکتشاف فضایی انسانی تمرکز کرده ایم.

در دولت قبلی این سنگ بنا بسیار کوچکتر بود. باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا به ناسا فرمان داده بود تا با بازدید از یک سیارک نزدیک زمین برای سفرهای مریخی آماده شود. ناسا هم در واکنش، برنامه ای را برای بیرون آوردن سنگی از سیارک تنظیم و آن را به مدار اطراف ماه حمل کرد.

چهارم اکتبر شصتمین سالگرد پرتاب فضاپیمای اسپوتنیک 1 به فضا بود که آغازگر عصر فضا و رقابت فضایی جنگ سرد شد. پنس در سخنرانی خود به این رویداد هسته ای اشاره کرد و همچنین بر فقدان جهت قابل درک در سیاست فضایی ایالات متحده. تاسف خورد.

وی اظهار کرد: ما بسیاری اوقات به جای رهبری در فضا کنار ماندیم و طبق آنچه در 60 سال گذشته آموختیم، با کنار کشیدن عقب افتادیم.

پنس به عنوان شاهد مدعا گفت که فضانوردان ناسا از زمان آخرین ماموریت آپولو در سال 1972 به ورای مدار پایین زمین سفر نکرده اند. علاوه بر آن اکنون آمریکا پس از پایان ماموریت های شاتل باید به روسیه برای حمل فضانوردانش به ایستگاه فضایی بین المللی پول پرداخت کند که شامل 76 میلیون دلار برای هر صندلی است.

اکنون دو شرکت آمریکایی اسپیس ایکس و بوئینگ در حال ساخت کپسول هایی به منظور اجرای این سرویس برای فضانوردان ناسا است که احتمالا از سال آینده ماموریت های سرنشین دارشان را آغاز خواهند کرد.

پنس متعهد شد که دولت ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا با کمک شورای ملی فضا یک استراتژی طولانی مدت و منسجم را توسعه داده و اجرا کند. این استراتژی به شدت بر پروازهای سرنشین دار، توسعه اقتصادی و امنیت ملی متمرکز خواهد بود اگر سخنان پنس مورد استفاده قرا بگیرد.

تنس در انتها گفت: ما نیم قرن پیش رقابت سفر به ماه را بردیم و در قرن 21 نیز در فضا برنده خواهیم شد.

شورای ملی فضا تا اوائل دهه 1990 در دوره ریاست جمهوری جورج بوش فعالیت داشت و ترامپ طی فرمانی در روز 30 ژوئن مجددا آن را احیا کرد

 

مترجم: سمانه سالاری

منبع: livescience

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا