دومین جشنواره وب کسب و کار در بنگاه های صنعتی برگزار می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،بدون تردید یکی از عوامل موثر در موفقیت کسب و کار های امروز، حضور موفق و تاثیرگذار در فضای مجازی است و اولین و مهمترین ابزار حضور و فعالیت هر بنگاه تجاری در فضای الکترونیکی نیز پورتال و وب سایت یک بنگاه است.

با همین رویکرد دفتر توسعه کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت دومین دوره جشنواره وب و کسب و کار بنگاه های صنعتی، معدنی و تجاری با محوریت ارزیابی وب سایت ها و پورتال های واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری برگزار می کند.

هدف از برگزاری این جشنواره، معطوف کردن توجه مدیران فناوری اطلاعات در واحدهای صنعتی، معدنی و بازرگانی به وضعیت پورتال و وب سایت بنگاه تحت مسئولیت آنها، از نظر دارا بودن شرایط و قابلیتهای لازم برای پیشبرد اهداف کسب و کار بنگاه در فضای مجازی، به ویژه در عرصه تعاملات بین المللی و نیز ایجاد انگیزه برای این واحدها به سوی برنامه های توسعه کمی و کیفی در این زمینه می باشد.   

ارزیابی وب سایت و پورتال بر اساس شاخص های محتوا و طراحی، تعامل و خدمات الکترونیکی و فناوری و زیرساخت صورت می گیرد و به برگزیدگان، نشان برتر تعاملات الکترونیکی اهدا می شود.

بنگاه های صنعتی، معدنی و تجاری متقاضی حضور در جشنواره وب و کسب و کار می توانند در شاخه های فعالیت تعیین شده به تفکیک مقیاس (کوچک، متوسط و بزرگ) بنگاه تا ۳۰ مهر ماه ۹۶ اقدام به ثبت نام کنند.

بخش صنایع شامل «فناوری اطلاعات»، «غذایی، دارویی و بهداشتی»، «ماشین سازی و تجهیزات»، «برق و الکترونیک»، «خودرو و نیرومحرکه»، «شیمیایی و سلولوزی»، «نساجی و پوشاک»، «فلزی، لوازم خانگی» و «صنایع دستی و فرش دستبافت» است.

بخش شاخه های بخش معادن و صنایع معدنی شامل سیمان، شیشه، سرامیک، مصالح ساختمانی، فلزات آهنی، فلزات غیر آهنی، کانی های صنعتی، ساینده ها، فروآلیاژها و فراورده های نسوز است. شاخه های بخش تجارت و اصناف نیز مشتمل بر تولیدی، توزیعی، خدماتی، خدمات فن، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای و شرکت های بازرگانی (داخلی و خارجی) است.

فرزاد اسماعیل‌زاده، مدیرکل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات و دبیر جشنواره وب و کسب و کار بنگاههای صنعتی، معدنی و تجاری به تعاملات خارجی و صادرات با اعلام این خبر گفت: پرتال متقاضیان حضور در جشنواره پس از ثبت نام آنها در  وب سایت جشنواره و تکمیل فرم های خود ارزیابی، از سه منظر شاخصهای محتوا و طراحی، شاخص های تعامل و خدمات الکترونیک و شاخص های فناوری مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مراسم جشنواره وب و کسب و کار با حضور مدیران ارشد وزارت صنعت و سایر دستگاههای اجرایی کشور در آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد، عنوان کرد:  از برترین بنگاهها بر اساس مقیاس و حوزه فعالیت تقدیر شده و به آنها «نشان برتر تعاملات الکترونیکی» اعطا خواهد شد.

به گفته اسماعیل زاده، همچنین با اعلام صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، بنگاههای معرفی شده از سوی ستاد اجرایی جشنواره که دارای طرح توجیهی توسعه و بهبود پورتال خود هستند، امکان دریافت تسهیلات حمایتی از این صندوق را خواهند داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا