پرونده الکترونیکی حدود 6 میلیون سالمند ایرانی تشکیل شده است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،دکتر مهین السادات عظیمی روز جمعه در حاشیه طب سالمندی افزود: اطلاعات اولیه این افراد در سامانه الکترونیکی ثبت شده و تاکنون 30 درصد آنها تحت مراقبت های سالمندی قرار رفتند.
وی اندازه گیری فشارخون، چربی خون و قتد خون ، محاسبه نمایه توده بدنی، مداخلات تغذیه ای و غربالگری های افسردگی و اختلال تعادل و سقوط را از جمله مراقبت های سالمندی اعلام کرد.
وی به انجام غربالگری افسردگی در بین سالمندان اشاره کرد و گفت: این افراد باید سالی یکبار از نظر تعادل و احتمال سقوط غربالگری شوند.
دکتر عظیمی اظهار کرد که براساس سرشماری، جمعیت کشور حدود 79 میلیون نفر است که بیش از 7 میلیون این جمعیت، معادل 9 درصد سالمند هستند، 51 درصد جمعیت سالمند را زنان و بقیه را هم مردان تشکیل می دهند ،همچنین 28 درصد آنها در روستاها و 72 درصد در شهرها زندگی می کنند.
مراقبت های سالمندی در مناطق شهری امکان پذیر شد
رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت گفت: با اجرای طرح تحول سلامت و ایجاد پایگاه های سلامت، مراقبت های سالمندان در مناطق شهری به خصوص حاشیه شهرها، امکان پذیر شد.
وی گفت: مراقبت های سالمندان قبلا فقط در مناطق روستایی انجام می گرفت که درحال حاضر در مناطق شهری هم این کار امکان پذیر شد.
عظیمی، شکستگی را یکی از مشکلات دوران سالمندی اعلام کرد و گفت: شکستگی می تواند منجر به فوت سالمند شود.
همایش ملی طب سالمندی با حضور جمعی از صاحب نظران این حوزه از روز گذشته ( 13 مهر ماه) در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی تهران کار خود را آغاز کرد و امروز هم کار خود را ادامه می دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا