تصاویری زیبا از دنیای میکروسکوپی

در کنار جهانی که ما در آن زندگی می کنیم، یک دنیای بسیار زیبا، جذاب و شگفت انگیز نیز وجود دارد که تنها با کمک میکروسکوپ قابل مشاهده است.

این تصاویر برگزیده از بین دو هزار تصویر ارسالی از سراسر جهان انتخاب شده و در گزینش آن ها مواردی از قبیل انتخاب سوژه، زیبایی ذاتی و … مد نظر قرار داشت.

به دلیل زیبایی و اهمیت علمی عکس های میکروسکوپی – که همچنین به عنوان میکروگرافی ها نیز شناخته می شود – رقابت عکاسی تصاویر جهان کوچک به همت شرکت نیکون انجام شده و ضمن معرفی افراد و تصاویر  برتر، جوایزی ارزنده به محققان و علاقه مندان این حوزه که تصاویر چشمگیرتری را شکار کرده اند، تعلق می گیرد. امسال نیز این رقابت به مانند همه ساله انجام شده و هیات داوران بیست تصویر را به عنوان تصاویر برگزیده انتخاب کردند. این تصاویر برگزیده از بین دو هزار تصویر ارسالی از سراسر جهان انتخاب شده و در گزینش آن ها مواردی از قبیل انتخاب سوژه، زیبایی ذاتی و … مد نظر قرار داشت. گفتنی در حاشیه این رقابت، صدها ویدئو از دنیای میکروسکوپی نیز جمع آوری و ارائه شدند. در این گزارش تصویری شاهد برخی از بهترین تصاویر میکروسکوپی در رقابت های سال جاری میلادی هستید.

ترجمه: احسان محمدحسینی

منبع: sciencealert

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا