گزارش تصویری از پارک زمین شناسی یلیوو Yehliu تایوان

سینا پرس : این دماغه مشهور در حقیقت یک عارضه زمین شناسی است که بر اثر چین خوردگی های دوره میوسن یعنی در حدود بیست میلیون سال پیش شکل گرفته است . در این دوره با  حرکت لایه های زیرین زمین و کوههای مجاور ، نوعی چین خوردگی با اشکال بسیار عجیب و شگفت انگیز در این منطقه ساحلی به طول 1700 متر شکل گرفته که مشابه آن را نمی توان در سایر مناطق مشاهده کرد .

سراسر این ساحل پوشیده از زائده های سنگی کوچک و بزرگ با اشکال مختلف و بیشتر به شکل اشباح ردا پوش است که در طول سالیان متمادی هر یک بر اساس نوع و شکل خاص خود توسط افراد بومی یا زمین شناسان نامگذاری شده اند . یکی از مشهورترین این سنگ ها به شکل تصویر سر یک ملکه با تاج است که به طور غیر رسمی به عنوان نشانه و سمبل شهر وانلی شناخته می شود . این مجسمه طبیعی شباهت زیادی به تصویر مجسمه بسیار مشهور ملکه مصر باستان نفرتی تی  ، با آن کلاه خاص و گردن باریک و کشیده اش دارد .  

 از مشهور ترین اشکال و مجسمه های این منطقه می توان به صخره کفش جادوئی ، کندوی زنبورهای عسل ، صخره زنجبیلی ، مزرعه قارچ های سنگی ، شتر نشسته   و شمع دریایی اشاره کرد .

دولت محلی وانلی نسبت به ساخت گذرگاه ها و پل هایی جهت سهولت عبور و مرور در این منطقه اقدام کرده و بازدیدکنندگان می توانند با استفاده از مسیرهای تعیین شده به تمام قسمت های ساحل سرکشی کنند .

در کنار این ساحل بر اثر همان عارضه چین خوردگی لایه های زمین ، تعداد زیادی غارهای کوچک و بزرگ نیز وجود دارد  .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا