و اینک پیکسل 2

گوگل پیکسل 2 یک تلفن همراه هوشمند جدید و پرچم‌دار شرکت گوگل در بازار تلفن‌های همراه هوشمند است. شریک سخت‌افزاری گوگل در ساخت این مدل جدید از سری پیکسل، شرکت ال‌جی بوده است و نمایشگر این محصول قرار است تجربه‌ای بی‌نظیر را برای کاربران گوگل به همراه داشته باشد. بر اساس گفته شرکت گوگل، کنتراست نمایشگر این مدل برابر با 100000 به 1 است درحالی‌که نسبت مشابه برای آیفون 8، تنها 1400 به 1 است. ازجمله قابلیت‌های منحصربه‌فرد این محصل می‌توان به دوربین آن اشاره کرد که عملا با داشتن یک حسگر کیفیتی در حد دوربین‌های دوقلو را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.جالب است بدانید که این دستگاه در آزمایش‌های یک شرکت آزمون کیفیت دوربین به امتیاز 98 از 100 دست‌یافته است درحالی‌که امتیاز کسب‌شده در همان آزمون برای گلکسی نوت 8، تنها 94 از 100 بوده است.

از بزرگ‌ترین تغییرهای گوگل می‌توان به از بین بردن رابط جک 3.5 میلی‌متری هدفون اشاره کرد. این روند که توسط اپل آغازشده است، به‌شدت با اعتراض کاربران بین‌المللی همراه است ولی در دنیای امروزی ما، خواسته کاربران معمولا اولویت اول تولید نیست و بازاریابی و برندینگ می‌تواند بر این موارد غلبه کرده و درنهایت فروش مدنظر غول‌های این صنایع را برای آن‌ها تامین کند.

همچنین این دستگاه به نخستین تلفن همراه رسمی با قابلیت استفاده از eSIM مجهز است. این سیم‌کارت الکترونیکی موجب می‌شود که حتی در شرایطی که سیم‌کارت فیزیکی در دستگاه شما وجود ندارد بتوانید به شبکه‌هایی مانند گوگل فایبر متصل شوید.

علاوه بر این باید یادآور شد که مدلی از این محصول با نام پیکسل 2 XL نیز به کاربران عرضه خواهد شد که نمایشگر 6 اینچی از نوع P-OLED با رزولوشن 1440  در  2880 پیکسل و باتری نیرومندتر، اصلی‌ترین تفاوت‌های آن با پیکسل 2 خواهند بود

 مشخصات سخت‌افزاری این تلفن همراه هوشمند (پیکسل 2) به شرح زیر هستند:

پردازنده: کوالکام اسنپ دراگون 835 (MSM8998)؛ هشت هسته‌ای.

رم: 4 گیگابایت رم.

پردازنده گرافیکی: آدرنو 540.

نمایشگر: 5 اینچی از نوع AMOLED، رزولوشن 1920 در 1080 برای پیکسل 2 و 6 اینچی از نوع P-OLED ، رزولوشن 2880 در 1440 برای پیکسل 2 XL.

دوربین: 12.2 مگاپیکسلی، دوربین دوم 8 مگاپیکسلی.

باتری: 2700 آمپرساعتی برای پیکسل 2 و 3520 آمپرساعتی برای پیکسل 2 XL.

امکانات ارتباطی: وای‌فای، بلوتوث، شبکه LTE.

سیستم امنیتی: حسگر اثرانگشت.

حافظه داخلی: دو مدل 64 و 128 گیگابایتی.

سیستم عامل: اندروید نسخه 8.

ظاهرا کاربران دنیای امروزی تلفن‌های همراه حاضر به پرداخت هزینه‌های شگفت‌آور برای فناوری‌های غیرضروری هستند. تا مدت‌ها سری گلکسی سامسونگ و آیفون تنها رقبای این بازار بودند ولی گوگل نیز به جمع تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند گران‌قیمت و لوکس وارد شده است و باید دید که این مثلث رقابتی در چند سال آینده به کجا ختم خواهد شد.

تهیه و تنظیم: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا