ضرورت تجهیز صنعت واکسن‌سازی کشور برای مقابله با بیماری‌های جدید

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،دکتر مسعود هاشم‌زاده در نشست مسئولان سازمان مرکزی و رؤسای کانون بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان البرز که  در محل موسسه رازی برگزار شد، به فعالیت‌های این موسسه و نقش اساسی آن در حوزه سلامت و ایمنی اشاره و بر لزوم حمایت از این موسسه تاکید کرد.

وی در این زمینه گفت: یکی از شاخه‌های اصلی بیوتکنولوژی، حوزه تخصصی واکسن است و مؤسسه رازی بیش از 90 سال تجارب و موفقیت‌های بزرگی در این زمینه به دست آورده که ثمرات آن را می‌توان در کاهش، کنترل و ریشه‌کنی بسیاری از بیماری‌های خطرناک در جمعیت انسانی مانند ریشه‌کنی فلج اطفال، سرخک، سرخجه، اوریون و تولید سرم‌های درمانی ضد مارگزیدگی و عقرب‌زدگی و ریشه‌کنی بیماری‌های خطرناک دام همچون طاعون گاوی و شاربن مشاهده کرد که شاربن در انسان منجر به سیاه زخم می‌شود.

وی با بیان این‌که واکسن‌های مؤسسه رازی علاوه بر مصرف داخلی و نجات جان هموطنانمان، نگاه بازارهای صادراتی را هم جلب کرده است، افزود: عمده واکسن‌های مصرفی صنعت طیور نیز در این مؤسسه تولید می‌شود.

دکتر هاشم‌زاده ادامه داد: سالانه حدود دو و نیم میلیون دز واکسن در مؤسسه رازی تولید می‌شود. گرچه با توجه به سرعت بالای تغییرات در حوزه بیولوژیک، فرآورده‌های جدید نیز باید با سرعت بیشتری تولید شوند.

رئیس مؤسسه رازی با تاکید بر اینکه در صنعت واکسن‌سازی با چالش‌های زیادی مواجه هستیم که اگر به موقع برای آن چاره‌اندیشی نشود، مخاطرات بزرگی خواهیم داشت، گفت: اعضای کانون بسیج اساتید دانشگاه‌ها، با توجه به دانش علمی و دلسوزی که نسبت به کشور دارند، می‌توانند در جلب نگاه مسئولان ارشد کشور به این مهم ما را یاری دهند.

بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه رازی، وی با اشاره به اینکه موسسه رازی تنها مجموعه‌ای در کشور است که به صورت مشخص در زمینه تولید واکسن فعالیت می‌کند، تصریح کرد: برای پیشگیری از تهدیدهایی که در آینده به واسطه بروز بیماری‌های جدید، با آن روبرو خواهیم شد، باید از اکنون خود را مجهز کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا