تولید قاشق دمنوش با خاصیت پروبیوتیک

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،بهروز مرادی، مجری طرح «قاشق سینرژیک» با تاکید بر تقویت سیستم ایمنی بدن،‌ اظهار کرد: بسیاری از بیماری‌های مزمن به ویژه بیماری‌های گوارشی به دلیل از بین رفتن سیستم ایمنی بدن بروز می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: تحقیقات علمی نشان می‌دهد استفاده همزمان از پروبیوتیک‌ها و گیاهان دارویی اثرات بیشتری دارد، از این رو به این مواد محصولات «سینرژیک» می‌گویند.

مرادی از اجرای تحقیقاتی در این زمینه خبر داد و یادآور شد: بر این اساس طرح "قاشق دمنوش سینرژیک" را در دستور کار قرار دادیم.

مجری طرح، قاشق سینرژیک را محصولی با کاربرد ساده متشکل از گیاهان سلامت بخش دانست و اظهار کرد: این قاشق علاوه بر گیاهان دارویی حاوی باکتری‌های پروبیوتیک است و به دلیل خواص درمانی در گروه غذاهای فراسودمند قرار گرفته است.

مرادی، با بیان اینکه تکنولوژی این محصول توسط طب سنتی چین آغاز شد، ادامه داد: تیم تحقیقاتی ما پس از انجام مطالعاتی موفق به بومی‌سازی این محصول بر طبق طب بوعلی شد.

وی به بیان جزئیات این طرح پرداخت و توضیح داد: گیاهان این دمنوش در قالب قاشق یکبار مصرف قابل‌تجزیه بسته‌بندی شده و در این قاشق از شیرین کننده‌های طبیعی استفاده شده است و فاقد قندهای مضر است.

به گفته وی، این قاشق حاوی نعناع فلفلی، آویشن شیرازی، زیره سبز، زنیان، بادرنجویه، رازیانه، دارچین، گیاه استویا به عنوان شیرین‌کننده طبیعی و باکتری پروبیوتیک مقاوم به حرارت است.

این محقق ایجاد طراوت و نشاط، بالا بردن سطح انرژی بدن، بهبود سوخت و ساز بدن، افزایش چربی‌سوزی، بالا بردن ایمنی بدن و کاهش خطر بیماری‌های مزمن نظیر چربی خون، قند خون، سکته‌های قلبی و مغزی و سرطان‌ها را از مزایای این محصول نام برد.

وی پاک‌سازی روده‌ها و بهبود مشکلات گوارشی کودکان، درمان یبوست و سندرم روده تحریک‌پذیر و جلوگیری از پیری زودرس را از دیگر مزایای این قاشق دمنوش ذکر کرد و گفت: علاوه بر آن این محصول در جذب بهتر مکمل‌ها و ویتامین‌ها مؤثر خواهد بود.

مرادی، جنس این قاشق را پلیمرهای گیاهی دانست و اضافه کرد: در این قاشق کاغذ تی‌بگ حاوی گیاهان دارویی است که با قرار دادن آن در لیوان آب داغ و هم‌زدن آن محتوای این قاشق و تی‌بگ به آب اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: این محصول با ۴ فرمولاسیون ویژه عرضه شده است و با همکاری حامد فراهانی به مرحله تولید رسیده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا