آپشن‌ها، یکی از مهم‌ترین ابزارهای خودروسازان برای کسب بازارهای بیشتر

به گزارش سیناپرس به نقل از جام جم آنلاین، یکی از مسایل مهم در هنگام خرید یک خودرو آپشن‌های آن است. هر یک از آپشن‌ها در یک خودرو از اهمیت خاصی برخوردار است. برخی از آپشن‌ها مهم بوده و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، برخی دیگر هم ممکن است هیچ‌گاه مورد استفاده قرار نگیرند.

بی‌تردید یکی از مهم‌ترین ابزارهای خودروسازان برای کسب بازارهای بیشتر، بحث امکانات و آپشن‌ها است. در ادامه شما را با ۱۰ مورد از محبوب‌ترین آپشن‌های خودرو آشنا می‌کنیم

۱- سقف‌های متحرک

سقف‌های متحرک از نوع سانروف، مونروف و پانوراما یکی از پرطرفدارترین آپشن‌ها در بین رانندگان و سرنشینان هستند. تفاوت سانروف‌ها و مونروف‌ها در رنگشان است. سانروف‌ها شفاف و مونروف‌ها تیره طراحی می‌شوند. در کنار این دو، پانوراماها قرار دارند که به صورت کامل بر روی کل سقف قرار می‌گیرند، برخلاف سانروف‌ها و مونروف‌ها که در بخش جلوی خودرو قرار می‌گیرند.

۲-کروز کنترل تطبیقی

این قابلیت به راننده اجازه می‌دهد تا سرعت را در یک عدد مشخص ثابت نگه دارد تا ضمن عبور نکردن از سرعت غیرمجاز و جریمه شدن، بتواند به پایش هم استراحت بدهد. امروزه آپشن‌های کنترل فاصله با خودروی جلو و رادار به سیستم کروز کنترل اختیارات بیشتری می‌دهند و خیال راننده را بابت تصادفات و برخوردهای احتمالی راحت می‌کند که در بین محصولات دی‌اس، دی‌اس7 کراس‌بک اولین محصولی است که به این آپشن مجهز شده است.

۳- دسترسی و استارت بدون کلید (KLS)

در این آپشن با استفاده از کنترل از راه دور با برد ۲ تا ۲۵ متری می توانید با استفاده از دکمه‌های تعبیه شده درب خودرو را باز کنید. وقتی راننده سوار خودرو می‌شود می‌تواند با استفاده از دکمه استارت خودروی خود را روشن کند. البته باید توجه کرد که زمان استارت زدن، کنترل از راه دور باید در فاصله یک متری دکمه استارت قرار داشته باشد و از کنار آن خارج نشود چون به صورت خودکار وجود کنترل از راه دور توسط دکمه استارت چک می‌شود.

۴- مکان‌یاب (GPS)

به دلیل استفاده بسیار در موبایل‌ها و تبلت‌ها، یکی از معروف‌ترین سامانه‌های استفاده شده برای خودرو است. با فعال شدن این آپشن، ردیابی ماهواره‌ای با GPS انجام شده و توسط یک نقشه گرافیکی بر روی مانیتور خودرو نمایش داده می‌شود تا راننده بتواند مسیریابی درستی تا مقصد مورد نظرش داشته باشد. استفاده از این آپشن برای پیدا کردن کوتاه‌ترین مسیر نیز کاربردی است.

۵- حافظه تنظیمات صندلی

زمانی که چند نفر از اعضای خانواده از یک خودرو استفاده می‌کنند، کاربردی ترین قابلیت ممکن، حافظه‌ی صندلی خواهد بود تا تنظیمات هر فرد را ذخیره و راننده در زمان نیاز تنها با فشردن دکمه‌ی مورد نظر صندلی، فرمان و آینه‌ها را به حالت دلخواه خود تنظیم کند.

۶- پارک‌کردن اتوماتیک (Auto Park)

پارک‌کردن دوبل برای بیشتر رانندگان دردسر است و برخی از داوطلبان رانندگی به خاطر پارک دوبل نامناسب در آزمون رانندگی رد می‌شوند. این آپشن به شما کمک می کند که با قراردادن خودرو به صورت موازی در کنار اتومبیل جلوی محل پارک، اختیار پارک را به اتومبیل بسپارید تا با استفاده از سنسورهای تعبیه شده و فرمول پارک تعریف شده، خودروی شما را به راحتی پارک کند.

۷- گرمایش و سرمایش صندلی‌ها

در برخی از خودروها علاوه بر استفاده از سیستم‌های گرمایش و سرمایش پیشرفته، در صندلی‌هایشان نیز سامانه گرمایش و سرمایش تعبیه شده تا راننده و در برخی موارد سرنشین جلو در فصل‌های مختلف سال با استفاده از آن دمای بدنشان را تنظیم کنند.

۸- نمایشگر شیشه جلو (Head-up Display)

نمایشگر شیشه جلو یکی از تکنولوژی‌های به نسبت نوین دنیای خودرو است که با نمایش اطلاعات ضروری خودرو بر روی شیشه جلو، باعث عدم نیاز راننده به توجه به صفحه‌ کیلومتر شمار می‌شود. بدین وسیله همواره تمام توجه راننده به جاده خواهد بود.

۹- کنترل پایداری الکترونیکی (ESP):

خیلی وقت‌ها در پیچ‌ها به دلیل فرمان‌دهی کمتر یا بیشتر راننده، خودرو از مسیر خود منحرف می‌شود. در این موارد راننده کنترل خودرو را از دست می‌دهد و می‌تواند سبب چپ شدن خودرو شود. سامانه پایداری الکترونیکی، یک آپشن کاملا دیجیتال است که در پیچ‌های جاده با استفاده از ترمزهای پیاپی به صورت هوشمند از منحرف شدن خودرو به خارج از جاده جلوگیری می‌کند. در برخی از مدل‌های پیشرفته این سامانه برای کنترل بهتر و دقیق تر از قدرت و نیروی موتور کم می‌کند تا خودرو دچار انحراف یا چپ کردن نشود.

۱۰- سامانه‌های دید در شب (Night Vision)

برخی از افراد در زمان شب دیدشان کم شده یا در زمان‌های خاصی جلوی خود را نمی بینند. آپشن دید در شب در ساعات شب که برخی از جاده‌ها تاریک است یا دید شما پایین است، به صورت مادون قرمز تصاویر سیاه سفیدی از جلو به شما ارائه می‌دهد. این آپشن برای راننده های خودروهای بین شهری که شب رو هستند بیش از دیگر افراد کاربرد دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا