بررسی پرونده کاندیداهای جایزه ترویج علم ادامه دارد

قدیمی، هدف از اهدای این جایزه را معرفی و قدردانی از افرادی که در ترویج علم نقش داشته اند، عنوان کرد و گفت: از آنجا که با گذشت زمان، فعالیت های ترویج علم بیشتر شده اند، می توانیم این جایزه را یکی از عوامل مؤثر در پیشرفت این فعالیت ها بدانیم.

وی ضمن اشاره به اضافه شدن جایزه خانم میرهادی افزود: این بخش جدید که به جایزه ترویج علم ایران افزوده می شود، مربوط به کودکان و نوجوانان است و جزئیات بیشتر آن پس از نهایی شدن، اعلام خواهد شد.

رئیس انجمن ترویج علم ایران درخصوص کاندیداهای معرفی شده از مناطق محروم گفت: جایزه بهمن بیگی، جایزه ای است که برای معلمان مروج علم در مناطق محروم درنظر گرفته شده است؛ در این بخش نیز همانند سایر بخش ها، کیفیت کارها سنجیده و بدقت بررسی می شوند.

قدیمی تأکید کرد: جایزه ترویج علم بیشتر یک جایزه معنوی است. در دوره های قبلی، این جایزه شامل تندیس و لوح تقدیر بود؛ درصورتیکه بتوانیم حامی مالی برای این دوره پیدا کنیم، بخش مادی نیز به جایزه امسال افزوده خواهد شد.

بدنبال حمایت از برندگان دوره های قبلی هستیم

رئیس انجمن ترویج علم ایران افزود: قصد داریم برای برندگان دوره های قبل که در قید حیات هستند، فرصتی ایجاد کنیم تا کارهای خود را معرفی کنند؛ با بنیاد نخبگان مذاکره کرده ایم تا بتوانیم برای برندگان امکاناتی بگیریم و درعین حال، فضایی برای آنها فراهم کنیم تا بتوانند به فعالیت هایشان ادامه دهند. هنوز نتیجه قطعی در این مورد مشخص نشده است، اما پیگیر این موضوع هستیم.

وی با اشاره به همراهی و همکاری برندگان دوره های قبل جایزه گفت: برخی از برندگان در هیئت داوران جایزه ترویج علم حضور دارند؛ به عنوان مثال، خانم خراسانچی – یکی از برندگان دوره های قبل – اکنون دبیر هجدهمین دوره جایزه ترویج علم است.

تشابه جایزه ترویج علم با جایزه کالینگا

قدیمی درخصوص مقایسه جایزه ترویج علم با سایر جوایز بین المللی تأکید کرد: شاید بتوان جایزه ترویج علم را تاحدودی با جایزه (یونسکو) کالینگا مقایسه کرد، اما جایزه کالینگا در سطح بین المللی برگزار شده و از نظر سطح مخاطب و نوع فعالیت، با جایزه ترویج علم فاصله زیادی دارد. با این حال، جایزه ترویج علم در سطح ملی، جایزه شناخته شده ای محسوب می شود.

وی در پایان عنوان کرد: از دوستان رسانه ای می خواهیم در مسیر اطلاع رسانی درخصوص این جایزه، انجمن ترویج علم ایران را حمایت و همراهی کنند. 

 

گفتگو: نیوشا قمی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا