نسخه جدید بتای عمومی Cloud IoT Core منتشر شد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،گوگل اوایل امسال سرویس Cloud IoT Core را با پشتیبانی از NXP و با هدف قرار دادن شهرهای هوشمند و استفاده‌های سازمانی مانند خدمات رفاهی و حمل و نقل عرضه کرده بود. کاربران از این سرویس به همراه سایر سرویس‌های ابری گوگل برای آنالیز داده همچون Google Cloud Pub/Sub ،Dataflow ،Bigtable یا BigQuery استفاده می‌کنند.

با انتشار این نسخه جدید، اکنون کاربران Cloud IoT Core می‌توانند کلید اختصاصی برای دستگاه خود داشته باشند که توسط مرجع صدور گواهی خودشان امضا شده است. IoT Core امضای این کلید را حین فرآیند احراز هویت تایید می‌کند. این ویژگی به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های خود را به طور آفلاین در تعداد بالا با گواهی‌های صادره آماده کنند.

علاوه بر این، اکنون کاربران می‌توانند برای اتصال دستگاه‌ها از پروتکل HTTP در کنار پروتکل استاندارد MQTT استفاده کنند.

در نهایت، افرادی که می‌خواهند از آخرین وضعیت دستگاه IoT خود مطلع شوند، Cloud IoT Core اطلاعاتی از دستگاه، شامل آخرین وضعیت گزارش شده و مشخصات دستگاه ارائه می‌کند. این سرویس چند API نیز تهیه کرده است که برای بازیابی و به‌روزرسانی وضعیت و مشخصات دستگاه در اپلیکیشن‌های مختلف حتی در صورت عدم اتصال به کار می‌آیند.

قیمت‌گذاری پایه گوگل برای این سرویس بر اساس حجم تبادل اطلاعات با Cloud IoT Core است که سطح اول آن تا ۲۵۰ مگابایت در ماه رایگان خواهد بود. مشتریان با توجه به نیازهای خود می‌توانند هر تعداد دستگاه را در طرح‌های خود ثبت کرده و فقط برای دستگاه‌هایی که به این سرویس متصل هستند و داده‌ای رد و بدل می‌کنند پول پرداخت کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا