معرفی کامل لپ تاپ های دانشجویی

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،یکی از ملزومات مهم یک دانشجو، لپ تاپ است که برای ارائه پروژه و امور دانشجویی از آن استفاده می کند، اما همه می دانیم که کاربرد نوت بوک  همیشه در این راستا نخواهد بود و بیشتر کاربری آن ممکن است به موسیقی یا وبگردی خلاصه شود. بنابراین دانستن نکاتی هنگام خریداری یک لپ تاپ دانشجویی اهمیت زیادی دارد.

خلاصه ای از این نکات به شرح زیر است:

هماهنگی با بخش IT دانشگاه

سعی کنید لپ تاپی را که برای استفاده در مدرسه یا دانشگاه می خرید با دقت و آگاهی بالایی انتخاب کنید و قبل از آن، بخش آی تی دانشکده یا دانشگاه را چک کنید. مسئولان این بخش معمولا همیشه فضاهای اندکی برای لپ تاپ و دسکتاپ های دانشجویان در نظر دارند؛ از این رو توصیه هایی در مورد لپ تاپ ها و نرم افزارهایی که می توانید داشته باشید به شما می کنند.

اطلاعاتی که مسئولین بخش IT دانشگاه در اختیار دانشجویان می گذارند، ایده و نظرات کلی است، اما می توان هنگام خرید لپ تاپ دانشجویی آنها را مد نظر قرار داد.

نیازهای خود را بسنجید

هنگام خرید لپ تاپ دانشجویی پس از آنکه از مشخصات پایه و ویژگی های لپ تاپ بر اساس نوع کارکردتان آگاهی پیدا کردید، باید نیازهای دیگری را نیز در نظر بگیرید؛ برای مثال اپلیکشن های مورد علاقه تان چیست یا هنگامی که لپ تاپ را خریداری کردید با آن قصد دارید چه کارهایی را انجام دهید.

این نیازها را می‌توان در قالب سوالات زیر مطرح کرد:

کدام کارم را راه می‌اندازد؟ ویندوز یا مک؟

همان طور که می دانید جنگ میان طرفداران و دوست داران مک (مکینتاش) و ویندوز چند دهه ای است که به قوت خود باقی مانده است و همچنان رو به درازا می رود و ادامه دارد. اما هر کسی در پاسخ به این سوال نظر شخصی خودش را در نظر می گیرد.

 اگر قصد دارید لپ تاپ را در محیط دانشگاه استفاده کنید بهتر است برخی توصیه ها را هم در نظر بگیرید. بیشتر لپ تاپ های شرکت اپل از کیفیت ساختاری خوبی برخوردار هستند و می توانند ویندوز را از طریق بوت کمپ تا زمانی که لایسنس ویندوز را خریداری کنید اجرا کنند. Boot Camp نام برنامه ای است که به صورت پیش فرض بر روی کامپیوتر های مک وجود دارد و به کاربران این امکان را می دهد تا از سیستم عامل ویندوز در کنار OS X بهره مند شوند.

اپل به تازگی آپدیت جدیدی را برای این برنامه ارائه نموده که کاربران با نصب آن قادر خواهند بود از ویندوز ۱۰ بر روی دستگاه خود، استفاده نمایند. با این حال اگر شما یک گیمر هستید، ممکن است لپ تاپ های مبتنی بر ویندوز را ترجیح دهید. خرید لپ تاپ های ویندوزی گزینه های بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

اندازه لپ تاپ چقدر باشد؟

قابلیت حمل یکی از ویژگی های مهمی است که هنگام خرید یک لپ تاپ دانشجویی باید در نظر بگیرید. لپ تاپ های ۱۵ اینچی معمولا دارای صفحه نمایش قدرتمندی هستند، اما اگر قصد دارید در محیط تحصیل از لپ تاپ استفاده کنید، مدل ۱۳ اینچی به طور قابل توجهی سبک تر و پیشنهاد بهتری خواهد بود.

 گفتنی است؛ می توانید یک لپ تاپ کوچکتر برای حمل و نقل و یک کامپیوتر دیگر برای آپارتمان یا خوابگاه خود خریداری کنید. در بعضی مواقع خرید دو لپ تاپ، ارزان تر از خرید یک لپ تاپ است.

اندازه باتری مناسب چقدر است؟

هر کسی تصور می کند با چند ساعت شارژ کردن باتری لپ تاپ می تواند در تمام طول روز از آن استفاده مفید داشته باشد. اما بهتر است بگوییم باید بررسی کامل را انجام دهید که آیا لپ تاپ های مدنظرتان دارای باتری های قابل تعویض هستند یا خیر و همچنین این نکته را در نظر بگیرید که باتری های بزرگ معمولا وزن زیادی هم دارند.

هنگامی که مشخصات تخمین زده شده عمر باتری را مطالعه می کنید، برای تایید این اعداد می توانید به سایت هایی نظیر Cnet و  PCMag مراجعه کنید. این سایت ها معمولا باتری های واقعی دنیا را مورد آزمایش قرار می دهند و به شما می گویند تا چه اندازه می توانید از باتری به طور مثال برای تماشای فیلم یا چک کردن ایمیل و دیگر کارهایی که با لپ تاپ انجام می دهید، استفاده کنید.

لازم به ذکر است لپ تاپ های با کیفیت بسیار بالا معمولا عمر باتری کمتری دارند، زیرا تمام ویژگی های این نوع لپ تاپ ها مانند صفحه نمایش لمسی دارای وضوح بالایی است؛ بنابراین نیاز به قدرت و انرژی بالایی داشته و شارژ باتری‌شان زودتر تمام می شود.

برای ذخیره سازی به چه هارد دیسکی نیاز دارم؟

اگر از آن دانشجویانی هستید که مدام از لپ تاپ برای بازی و سرگرمی مثل تماشای فیلم و یا دانلود استفاده می کنید، بهتر است لپ تاپی با فضای ذخیره سازی کافی را انتخاب کنید. تهیه لپ تاپ با SSD، پیشنهاد بسیار خوبی است.SSDها نوع نسبتا جدید و بسیار سریعی از حافظه هستند که نسبت به هارد دیسک‌ها سرعت و امنیت انتقال داده بالاتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

گفتنی است؛ SSD های با ظرفیت بالا از قیمت بالاتری نیز برخوردارند.

لوازم جانبی خارجی به کارم می‌آید؟

کار کردن با لپ تاپ در بیرون از منزل ممکن است راحتر از داخل منزل باشد، زیرا به وسیله جانبی اضافی نیاز ندارد. اما اگه لپ تاپ را در خانه داشته باشید احتمالا به یک مانیتور یا صفحه کلید خارجی برای محافظت از گردن و کمر خود احتیاج پیدا خواهید کرد.

هزینه کردن برای لوازم جانبی لپ تاپ و کامپیوتر نه تنها بسیار مفید است، که باعث راحتی کار می شود. استند لپ تاپ، کیف لپ تاپ و شارژر از لوازم مهمی هستند که هنگام خرید باید در نظر داشته باشید.

هنگام خرید لپ تاپ دانشجویی از مجهز بودن آن به پورت اتصال اطمینان حاصل کنید.

بازی های ویدیویی را می‌توانم در این لپ تاپ اجرا کنم؟

اگر جز افرادی هستید که اکثر اوقات به بازی های ویدیویی با لپ تاپ می پردازید، این موضوع تاثیر زیادی روی مشخصات لپ تاپ مد نظرتان دارد. اما این بدان معنا نیست که باید حتما یک لپ تاپ مخصوص گیم بخرید. اگر قصد خرید لپ تاپ بازی داشتید بهتر است لپ تاپ هایی را انتخاب کنید که دارای گرافیک گسسته، SSD  سریع، صفحه نمایش با وضوح بالا، پردازنده سریع تر و رم بیشتری باشند.

اگر مدل لپ تاپ خود را پیدا کردید، باید ابتدا به کارت گرافیک آن دقت کنید و از طریق بنچمارک ها عملکرد آن را مورد آزمایش قرار دهید تا متوجه شوید چه پلتفرمی مناسب بازی های مورد علاقه‌تان است.

در نهایت باید گفت برای خرید لپ تاپ دانشجویی چند نکته کلیدی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. قبل از آن توجه داشته باشید که سازندگان لپ‌تاپ، همگی دارای شرکت‌های بزرگ چند میلیارد دلاری هستند و برای تولید یک محصول، صرف نظر از نام تجاری، سرمایه خود را نیز به خطر نمی‌اندازند؛ در نتیجه بیشتر مدل‌هایی که در بازار مشاهده می‌کنید، از کیفیت و کارایی قابل قبولی برخوردارند، اما این راهنما کمک خواهد کرد انتخابتان با توجه به نیازهایتان صورت گیرد. البته باید توجه داشت که هنگام خرید لپ تاپ دانشجویی بودجه حرف اول را می‌زند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا