ارائه سرویس رایگان محافظت در برابر DDoS توسط Cloudflare

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،اگر کسی سعی کند سایت شما را با هجمه ترافیکی از کار بیندازد، مثل اتفاقی که در سال‌های اخیر برای GitHub می‌افتاد، CDN شبکه Cloudflare، سایت شما را همچنان آنلاین نگه می‌دارد و مانند گذشته، صرف نظر از حجم حمله، به خاطر حفاظت از سایر کاربران شما را از شبکه خارج نمی‌کند.

این شرکت در یک پستی وبلاگی اعلام کرد: سرویس آن‌ها اکنون آنقدر بزرگ شده است که بتواند اکثر حملات DDoS را به طور خودکار مدیریت کند.

در گذشته، وقتی سایت شما با حمله DDoS مواجه می‌شد، نه تنها باید راهی برای حل مشکل پیدا می‌کردید، بلکه به نحوی باید با هزینه‌هایی که باعث پایین آمدن سایت شده بود، هم کنار می‌آمدید.

Cloudflare می‌گوید سرویس Unmetered mitigation خود را برای حمله‌هایی که به لایه‌های ۳ و ۴ انجام می‌شود (یعنی همان حملات رایج به این پروتکل) در اختیار همه کاربران از جمله آن‌هایی که از طرح‌های رایگان استفاده می‌کنند قرار خواهد داد. محافظت در برابر حملات لایه ۷ فقط برای کسانی که طرح Pro (که قیمت آن از ۲۰ دلار در ماه شروع می‌شود و مناسب سایت‌ها و وبلاگ‌های حرفه‌ای است) و طرح‌های پیشرفته‌تر را تهیه کرده باشند در دسترس قرار می‌گیرد.

این خبر برای صاحبان سایت‌ها و وبلاگ‌هایی که به خاطر نشر محتواهای بحث برانگیز در خطر حمله هستند خیلی خوب است.

شرکت مذکور در ماه آگوست هم مجدداً در صدر اخبار قرار گرفته بود، چون بعد از انتشار پست توهین‌آمیز وبسایت نئو-نازی The Daily Stormer درباره یکی از قربانیان حادثه شارلوتزویل، این سایت را از شبکه خود خارج کرده بود. مدیر عامل Cloudflare، متیو پرینس (Matthew Prince) در این باره گفته بود: «دلیل اصلی ما برای گرفتن این تصمیم این بود که تیم پشت وبسایت The Daily Stormer ادعا کرده بودند که ما به طور مخفیانه از حامیان ایدئولوژی آن‌ها هستیم.»

پرینس در مصاحبه باوب‌سایت TechCrunch ابراز امیدواری کرده است که این تغییر با پتانسیلی که دارد بتواند مثل سیستم رمزنگاری رایگان Cloudflare که در سال ۲۰۱۴ عرضه شد، به استانداردی در اینترنت تبدیل شود و به زودی حملات DDoS را ریشه‌کن کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا