پروازهای تجاری با موشک

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، ایلان ماسک که در کنگره بین‌المللی فضانوردی در آدلاید، استرالیا صحبت می‌کرد. ایده جدیدش را به همگان معرفی کرد: ایده او فضاپیمایی به نام BFR است که حدود ۱۰۰ نفر را به فضا پرتاب می‌کند. این فضاپیما قادر خواهد بود در عرض کمتر از ۶۰ دقیقه، هر فاصله‌ای در زمین را طی کند. در این مورد می‌توان سفر هوایی شانگهای به نیویورک را مثال زد که با خطوط هوایی عادی حدود ۱۵ و نیم ساعت طول می‌کشد. اما از لحاظ تئوری، با فضاپیمای جدید ایلان ماسک می‌توان این مسیر خسته‌کننده را در عرض نیم ساعت پیمود.

در ویدئوی مفهومی که ایلان ماسک به معرفی ایده‌اش پرداخته بود، افرادی نشان داده می‌شدند که از کشتی در نیویورک به سکوی پرتابی در رودخانه هادسون (در نیویورک) برده می‌شدند و سپس با پروازی با سرعت ۱۲ هزار کیلومتر در ساعت، تنها در عرض ۳۹ دقیقه به شانگهای می‌رسیدند. به گفته ماسک، با این سیستم جدید، طولانی‌ترین پروازها هم می‌تواند در عرض کمتر از ۳۰ دقیقه انجام گیرد.  

ایلان ماسک گفت: اگر این سیستم را برای سفر به مریخ و ماه می‌سازیم، چرا نتوانیم از آن برای سفر به مکان‌های دیگر زمین هم استفاده کنیم.

البته ایلان ماسک هنوز در مورد هزینه چنین سفرهایی (که قاعدتا پرهزینه خواهند بود) صحبتی نکرده است یا دست‌کم هنوز ایده‌ای ندارد؛ اما چشم‌انداز چنین ایده جالبی می‌تواند فوق‌العاده چشم‌گیر باشد و تحولی در سفرهای هوایی پدید بیاورد. همان‌طور که هواپیمای مافوق صوت کنکورد توانست اواسط دهه ۱۹۷۰ با سرعتی دو برابر سرعت صوت، پرواز ۸ ساعته پاریس به نیویورک را به کمتر از ۳ و نیم ساعت کاهش دهد.

ایلان ماسک در ادامه گفت: می‌توانید به نرمی ابریشم، بدون هیچ توربولانسی از جو خارج شوید.

در واقع، فضاپیمای BFR به‌قدری سریع به مقصد می‌رسد که نیازی به تماشای فیلم یا استفاده از سرویس‌های هوایی نخواهید داشت!

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا