تاثیر موسیقی درمانی بر مهارت‌های اجتماعی کودکان مبتلا به اوتیسم

به گزارش سیناپرس به نقل ازایرنا، موسیقی درمانی در آمریکای شمالی و اروپا بسیار رایج است. در این درمان، کودک و درمانگر در لحظه و بدون تمرین قبلی با آواز، نواختن ساز یا حرکت، یک قطعه موسیقی تولید می کنند. این روش کاملا بر مبنای کودک قرار داد و با رویکردهایی بهبود دهنده، باعث افزایش توجه کودک و بهبود مهارت‌های اجتماعی می‌شود. مطالعات تصادفی بالینی نشان می‌دهد موسیقی درمانی پیامدهای مثبتی برای ارتباطات اجتماعی کودکان مبتلا به اوتیسم و روابط آنان با والدین و افزایش توجه کودکان دارد. این مطالعه نیازمند بررسی و مطالعه بیشتر است.

اوتیسم یک اختلال عصبی است که عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می دهد. این معلولیت رشدی معمولا در سه سال اول زندگی به طور کامل آشکار می شود. معمولا این سه سال اول، دوره طلایی قلمداد می شود و چنانچه در این دوره مربیان و والدین کودک این عارضه را شناسایی کنند و در صورت درمان و رسیدگی می توان کودک را به مدرسه فرستاد و مهارت های زیادی را به او آموخت. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا، از هر 150 کودک در سراسر جهان، یک نفر به اختلال اوتیسم (ASD) مبتلا است. اوتیسم در پسران (از هر 42 پسر یک نفر) شایع تر از دختران (از هر 189 نفر یک نفر) است.
نتایج این مطالعه در نشریه JAMA منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا