سفرهای هوایی حداکثر ۳۰ دقیقه می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، الون ماسک قصد دارد موشک بزرگی بسازد که صنعت حمل ونقل در زمین و فضا را دگرگون می کند.به گفته او این وسیله نقلیه می تواند مانند یک موشک فضایی به طور عمودی از زمین بلند شود و فرود آید. هنگام سفر در زمین نیز  از بسترهای شناور خارج شهرها از زمین بلند می شود.

وسیله نقلیه  مذکور قادر است بیشتر مسیرها (مانند نیویورک تا توکیو) را در ۳۰ دقیقه طی کند و به طور کلی در کمتر از یک ساعت به هر نقطه ای از جهان می رسد. همچنین به گفته ماسک هزینه سفر با این وسیله هم اندازه قیمت بلیت هواپیما خواهد بود.

 طبق محاسبات ماسک فاصله سفر میان بانکوک تا دبی ۲۷ دقیقه و از توکیو تا دهلی ۳۰ دقیقه خواهد بود. حتی این وسیله نقلیه  می تواند افراد را به سفر دور کره زمین ببرد.

چنین ابر موشکی بسیار بزرگ خواهد بود و قادر است ماهواره، فضانوردان و محموله های باری را به ایستگاه فضایی بین المللی در مدار زمین ببرد و حتی  ماموریت های انسانی به ماه را انجام دهد.

 حداکثر سرعت آن ۲۹ هزار کیلومتر بر ساعت تخمین زده شده  و قابلیت حمل ۸۰ تا۲۰۰ نفر به مریخ را دارد.جالب آنکه ماسک ادعا می کند این موشک ارزان تولید می شود و به طور کامل چندبارمصرف است. موشک مذکور مجهز به ۳۱ موتور Raptor خواهد بود که نیروی محرکه ۵۴۰۰ تنی برای بلند شدن موشک از زمین را ایجاد می کنند. به گفته ماسک در  ۶تا ۹ ماه آینده ساخت این موشک آغاز می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا