کد خبر : 67834 یکشنبه 09 مهر 1396 - 11:00:15
نگاهی-به-بهترین-تصاویر-فضائی-هفته

گزارش تصویری از عجیب ترین رویدادهای فضائی

نگاهی به بهترین تصاویر فضائی هفته

سیناپرس: وبسایت wired در گزارشی جالب توجه اقدام به اتشار بهترین تصاویر فضائی هفته گذشته کرده است که در آن شاهد برخی از تصاویر تلسکوپ فضائی هابل، ماموریت های فضائی و تصاویر سازمان فضائی اروپا هستیم.

طی هفته گذشته رویدادهای مهمی در حوزه ستاره شناسی رخ داده و تصاویر بسیار جالبی نیز از این رویدادها تهیه شد که یکی از جالب ترین آن ها تصویر برخورد دو سیاره در کهکشان Arp 269 است که این تصویر توسط تلسکوپ فضائی هابل دریافت شده است. این رویداد زمانی رخ داد که جاذبه سیاره موسوم به NGC 4490 در طول میلیون ها سال سیاره کوچکتری به نام NGC 4485 را به سمت خود کشیده و رویدادی مهم را در ستاره شناسی رقم زدند. در شرایطی که همسایگان این سیارات در حال دور شدن هستند، این دو سیاره به سمت یکدیگر حرکت کرده و آماده تصادم می شوند.

یکی دیگر از تصاویر دریافت شده توسط تلسکوپ فضائی هابل، تصویر دنباله دار C/2017 K2 PANSTARRS است که از آن به عنوان دورترین ستاره دنباله دار شناخته شده یاد می شود. این دنباله دار در حدود یک و نیم میلیارد مایل از کره زمین فاصله داشته  و این توپ یخ و گرد و غبار میلیون ها سال پس از پرتاب شدن از ابری بسیار بزرگ که منطقه ای شناخته شده برای تولید بسیاری از ستاره های خورشیدی ما است، همچنان به مسیر خود ادامه می دهد.

سازمان فضائی اروپا نیز در هفته گذشته یک تصویر مونتاژ شده از بخش های مختلف ماموریت کاووشگر روزتا ارائه داد. در این تصویر 210 عکس مختلف از فعالیت های کاووشگر های 67P/Churyumov–Gerasimenko در ماموریت دو ساله روزتا منتشر شده است.

و در نهایت، تلسکوپ بسیار بزرگ رصدخانه فضایی اروپا، تصویر سحابی خیره کننده ای مشابه زحل را دریافت کرده است. در این گزارش تصویری به مشاهده برخی از بهترین تصاویر فضائی روزهای اخیر می پردازیم.

منبع: wired

تصویری ترکیبی از سیاره مشتری که توسط جونو گرفته شده است.

تصویری از ابرهای فضائی W3 و W4 که بخش های سفید محل تشکیل ستاره ها هستند.

تصویری از یک دنباله دار در حال عبور از منطومه شمسی