محبوبیت چشمگیر خودروهای برقی دست‌دوم

خودروهای برقی در حال حاضر بیشترین آمار فروش خودروهای دست‌دوم در آمریکا را در اختیار دارند. این آمار نشان می‌دهد که از میان هر 10 خودروی دست‌دومی که در آمریکا به فروش می‌رسد، شش عدد دارای منبع انرژی برقی هستند. خودروهای برقی در آمریکا به‌صورت متوسط به 33.4 روز برای فروش نیاز دارند. این آمار برای خودروهایی که انرژی هیبریدی (مخلوطی از سوخت برقی و فسیلی) را استفاده می‌کنند، برابر با 24.6 روز است. جالب است بدانید که این آمار نشان دهنده این است که این دسته از خودروها به میزان 27 درصد سریع‌تر از خودروهای بنزینی به فروش می‌رسند.

بنگاه تحلیلی iSee به‌تازگی اقدام به بررسی تعداد 2 میلیون و 100 هزار خودرو با عمر بین یک تا سه سال کرده است و بازه زمانی بررسی انجام شده نیز بین ماه‌های ژانویه و اوت بوده است. جالب است بدانید که فروش خودروهای برقی نو، تنها 1 درصد از تمامی فروش خودروهای برقی در آمریکا را شامل می‌شود و قیمت پایین و افزایش شهرت این خودروها به‌تدریج به بهبود بازارشان کمک می‌کند. برای درک این موضوع کافی است در نظر بگیرید که خودروی تسلا مدل اس در بازه زمانی یک‌ساله از 68 هزار دلار به 70 هزار دلار افزایش‌یافته و نزدیک به 3.5 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

آمار دقیق انتظار برای فروش مدل‌های دست‌دوم خودروهای محبوب در آمریکا به‌این‌ترتیب است:

فیات 500e (خودروی تمام برقی) – مدت‌زمان انتظار برای فروش: 22.2 روز
بی ام و i3 (خودروی هیبریدی) – مدت‌زمان انتظار برای فروش: 23.2 روز
لکسوس IS 200t (خودروی بنزینی) – مدت‌زمان انتظار برای فروش: 24.5 روز
تویوتا پلاگین هیبرید  (خودروی هیبریدی) – مدت‌زمان انتظار برای فروش: 24.7 روز
هیوندای ولوستر توربو (خودروی بنزینی) – مدت‌زمان انتظار برای فروش: 24.9 روز
نیسان لیف (خودروی تمام برقی) – مدت‌زمان انتظار برای فروش:25 روز
سایون FR-S (خودروی بنزینی) – مدت‌زمان انتظار برای فروش: 25.1 روز
مرسدس بنز جی ال سی (خودروی بنزینی) – مدت‌زمان انتظار برای فروش: 25.7 روز
فورد فیوژن انرژی (خودروی هیبریدی) – مدت‌زمان انتظار برای فروش: 26.1 روز
تسلا مدل اس (خودروی تمام برقی) – مدت‌زمان انتظار برای فروش: 26.1 روز
 

وقتی صحبت از خودروهای دست‌دوم به‌حساب می‌آید، قیمت‌گذاری امری بسیار مهم است. برای نمونه خودروی فیات 500 e سریع‌ترین آمار فروش خودروهای برقی دست‌دوم در آمریکا را در اختیار دارد.  این خودرو به‌صورت دست‌دوم باقیمت متوسط 9 هزار دلار به فروش می‌رسد که در مقایسه باقیمت اصلی 21 هزار دلاری، رقمی بسیار مناسب برای خرید به‌حساب می‌آید. به‌این‌ترتیب می‌توان درک کرد که قیمت خودروهای دست‌دوم برقی در مقایسه باقیمت خودروهای دست‌دوم عادی به‌مراتب ارزان‌تر است. مورد دوم نیز این است که هنگامی‌که خودروهای دست‌دوم خریدوفروش می‌شوند، سازمان مالیات آمریکا مسلما مالیات بالاتری را برای خودروهای غیر برقی طلب می‌کند.

البته بسیاری از خودروهای برقی به‌صورت لیزینگ سه‌ساله به بازار عرضه‌شده‌اند و مسلما پس از اتمام سه سال بازپرداخت به فروش می‌رسند که البته در این آمار جایی ندارند.  محققان معتقدند که خودروهای برقی می‌توانند موجب شوند تا فرد بتواند یک ماشین دست‌دوم لوکس را باقیمتی عالی و مصرفی اندک در اختیار داشته باشد و همین امر نیز موجب محبوبیت مدل‌های دست‌دوم شرکت‌هایی مانند تسلا و بی ام و شده است.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا