لاغری به کمک باکتری های روده

تیمی از پژوهشگران در مطالعات جدید خود دریافتند که باکتری های روده در افزایش و کاهش وزن تاثیر داشته و قابلیت شما را در تنظیم وزنتان مشخص می کنند. در این مطالعات مشخص شد میزان باکتری های روده تعیین می کند که یک فرد تا چه میزان قادر به کاهش وزن خواهد بود. پژوهشگران طی این تحقیقات به بررسی شرایط 62 فرد داوطلب پرداختند که همگی دارای شکمی بزرگ بوده  چاقی شکمی داشتند.

نوع تغذیه مشابه بین دو فرد ممکن است نتایج یکسانی در پی نداشته باشد و در این میان نوع و میزان باکتری های روده نقش مهمی در کاهش وزن ایفا می کند. در حقیقت باکتری ها در این موضوع بسیار موثر بوده و نقش مهمی بر عهده دارند.

گروهی از این افراد تحت رژیم غذائی موسوم به New Nordic Diet قرار گرفتند که شامل تغذیه بر اساس سبزیجات دارای برگ سبز تیره، توت ها و بری ها و غلات کامل بود. گروه دیگر نیز تحت رژیم غذائی دانمارکی قرار گرفتند که مشتمل بر مصرف گوشت، تخم مرغ، کاهو و قهوه بوده و هیچ گونه غلاتی به این افراد ارائه نشد. در ادامه میزان و نوع باکتری های روده افراد هر دو گروه تحت بررسی و مطالعه قرار گرفته و تفاوت های آن ها بررسی شد. این دو رژیم غذائی از نتظر میزان فیبر دریافتی بسیار متفاوت و رژیم غذائی نوع اول از نظر فیبر بسیار غنی بود.

شرکت کنندگان در این آزمایش برای مدت زمانی حدود 26 هفته از رژیم غذائی فوق پیروی کرده و شرایط بدن آن ها قبل و بعد از مطاعات مورد بررسی و اندازه گیری قرار گرفت. پس از این دوره، کلیه شرکت کنندگان برای یکسال دیگر تحت رژیم غذائی New Nordic Diet قرار داده شده و مشخص شد افرادی که از این رژیم غذائی پیروی کرده بودند دارای باکتری های موسوم به Prevotella بیشتری بوده حجم چربی بیشتری را به نسبت گروه پیرو رژیم غذائی دانمارکی از دست دادند.

مادز جورث (Mads Hjorth) سرپرست این تیم تحقیقاتی در توضیح یافته های خود اعلام کرد: «افراد دارای میزان بیشتر باکتری Prevotella به میزان بیشتری قادر به کنترل و کاهش وزن هستند و این مساله به ویژه در هنگام پیروی از رژیم غذائی سرشار از فیبر دیده می شود. »

پژوهشگران همچنین در این تحقیقات دریافتند نوع تغذیه مشابه بین دو فرد ممکن است نتایج یکسانی در پی نداشته باشد و در این میان نوع و میزان باکتری های روده نقش مهمی در کاهش وزن ایفا می کند. در حقیقت باکتری ها در این موضوع بسیار موثر بوده و نقش مهمی بر عهده دارند.

سرپرست این تیم تحقیقاتی اعلام کرد: «در حال حاضر و بر اساس نتایج این تحقیقات ما می توانیم اعلام کنیم که چرا در برخی موارد افراد علی رغم پیروی از رژیم غذائی سرشار از فیبر، قادر به کاهش وزن نیستند زیرا باکتری های روده نقشی کلیدی بر عهده داشته و در کاهش وزن موثر هستند.»

ترجمه: احسان محمدحسینی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا