بازگشت به آینده با نوکیا 3310 3G

اوایل سال جاری میلادی بود که خبر هیجان‌انگیز بازگشت نوکیا 3310 به بازار مطرح شد. بازیابی پوسته ظاهری این محصول و طراحی نوین آن به همراه امکانات مدرن شده این مدل موجب شد تا در فوریه 2017 شاهد بازگشت رسمی این مدل باشیم. در ماه‌های می و ژوئن امسال نیز نسخه‌ای از این دستگاه با قابلیت اتصال به شبکه‌های 2G به بازار عرضه شد تا بسیاری از مخاطبان برای خرید آن اقدام کنند.

البته به‌صورت دقیق باید گفت که شبکه مورداستفاده توسط این دستگاه، نسل 2.5G بود که عملا برای عملکرد خود نیاز به زیرساخت‌های 2G دارد و به این ترتیب و با توجه به این‌که در کشورهایی مانند سنگاپور، هلند، آمریکا و نیوزلند شاهد برچیده شدن زیرساخت‌های این نسل هستیم، عملا امکانات شبکه 3310 جدید قابل‌استفاده نبود.

به این ترتیب مسئولان نوکیا به فکر افتاده و سرانجام تصمیم گرفته‌اند تا نسخه‌ای ویژه از 3310 را تولید کنند که می‌تواند به شبکه‌های 3G متصل شود.این محصول قرار است تا درزمانی کمتر از سه هفته دیگر یعنی در تاریخ 16 اکتبر در کشورهایی مانند سنگاپور عرضه شود.

جوهو سارویکاس به‌عنوان مدیر ارشد محصولات شرکت HDM (شرکت مادر نوکیا) دراین‌باره می‌گوید: «هواداران ما در سراسر جهان از ما می‌خواستند تا این تلفن همراه ویژه را با فناوری 3G عرضه کنیم. هواداران از ما خواستند، ما گوش دادیم و امروز شاهد عرضه نوکیا 3310 نسخه 3G هستیم.»

این تلفن همراه قرار است تا در کشورهایی مانند استرالیا با قیمت 90 دلار استرالیا عرضه شود که تقریبا برابر با 81 دلار آمریکا یعنی نزدیک به 300 هزار تومان است. این محصول در چهار رنگ قرمز گرم، زرد، زغالی و لاجوردی به بازار عرضه می‌شود.

نمایشگر این مدل همچنان 2.4 اینچی خواهد بود و یک دوربین 2 مگاپیکسلی با فلش ال ای دی، 16 مگابایت حافظه داخلی با قابلیت پشتیبانی از 32 گیگابایت کارت حافظه میکرو اس دی و باتری مناسب برای 6 ساعت و نیم مکالمه از قابلیت‌های این محصول هستند.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا