فیس بوک از موقعیت مکانی کاربرانش سو استفاده می‌کند!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک، بسیاری از برنامه‌ها دارای پیگیری موقعیت مکانی کاربران هستند، به این معنا که با استفاده از GPS تمام ترددهای کاربران در دنیای واقعی رصد می‌شود. اکنون تبلیغ کنندگان می توانند در فیس بوک لوکیشن کاربران را بررسی کرده و برای آنان تبلیغات ارسال کنند.

از طرف دیگر،این شبکه اجتماعی اجازه می‌دهد تا هزاران شرکت به اطلاعات تردد کاربران دسترسی داشته باشند. به طور خاص افرادی که در یک فروشگاه واقعی پا گذاشته‌اند، تبلیغات اجناس آن فروشگاه را دریافت می‌کنند تا دوباره به آن رجوع کنند.

این کسب و کارها می‌توانند بدین طریق مخاطبان دلخواه را انتخاب کنند و این ویژگی به آنها اجازه می‌دهد تا مشتریان قبلی فروشگاه را با راه اندازی کمپین و یا دادن تخفیف‌های خاص مجدداً به خرید اجناس جدید تشویق کنند یا حتی تبلیغ فروشگاه را برای کسانی بفرستند که تا به حال به آنجا مراجعه نکرده‌اند و از این طریق برای جذب مشتریان جدید اقدام کنند. برای مثال، یک فروشگاه می تواند تبلیغ لباس زمستانی جدید خود را برای مشتریان قبلی و یا مشتریان جدید ارسال کند.

در حال حاضر، هزاران کسب و کار در بیش از دوازده کشور جهان در حال استفاده از سرویس بازدیدهای فروشگاه فیس بوک هستند که برای افزایش تأثیر تبلیغات خود از اطلاعات موقعیت مکانی کاربران استفاده می‌کند.

بسیاری از سایت‌ها در ردیابی فعالیت‌های کاربران روندی مشابه دارند، اما ممکن است برخی از کاربران نسبت به این موضوع که حرکات دنیای واقعی آنها تحت نظر است، احساس راحتی نکنند.

بد نیست بدانید که کاربران می‌توانند ویژگی ردیابی فیس‌بوک را خاموش کنند. برای اینکار لازم است در بخش تنظیمات، به قسمت آگهی‌ها رفته و این ویژگی را غیر فعال کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا