دانلود غیرقانونی فیلم و بازی تاثیری روی فروش آن ندارد

به گزارش سیناپرس به نقل از دی جی کالا مگ،این گزارش ۳۰۷ صفحه‌ای که توسط موسسه‌ی تحقیقاتی و آماری Ecorys تهیه شده، دانلود غیرقانونی بازی، موسیقی، فیلم یا کتاب و تاثیرات آن را بررسی کرده است.

تحقیقات در کشورهای انگلستان، آلمان، فرانسه، اسپانیا، لهستان و سوئد انجام شده‌اند. از بین این کشورها، دو کشور لهستان و اسپانیا بیشترین میزان دانلود غیرقانونی را داشته‌اند. این گزارش می‌گوید که ۵۱ درصد بزرگسالان اروپایی و ۷۲ درصد افراد زیر سن قانونی در این کشورها، محتوای غیرقانونی دانلود یا تماشا کرده‌اند. فقط ۱۸ درصد افراد با دانلود بازی به صورت غیرقانونی اعتراف کرده‌اند و ۱۶ درصد هم گفته‌اند که یک کنسول دستکاری شده برای اجرای بازی‌های غیرقانونی داشته‌اند.

یکی از اهداف اصلی این تحقیقات، بررسی ضرر مالی بوده که دانلود غیرقانونی به شرکت‌های صنعت سرگرمی وارد می‌کند. در این گزارش آمده است: «به صورت کلی، نتایج به دست آمده این موضوع که نقض کپی‌رایت روی فروش تاثیر می‌گذارد را تایید نمی‌کند. البته این نتیجه بدین معنا نیست که دانلود غیرقانونی هیچ تاثیری ندارد، بلکه این تحقیقات و آمار و ارقام به دست آمده نمی‌تواند وجود تاثیر را ثابت کند.»

این گزارش هم‌چنین می‌گوید که کاهش قیمت یک بازی و تخفیف دادن هیچ تاثیری روی روند دانلود غیرقانونی ندارد. ۵۵ درصد افراد گفته‌اند که حاضرند با همان قیمت اصلی، محتوایی که دانلود غیرقانونی کرده‌اند را خریداری کنند.

ظاهرا تاثیر دانلود غیرقانونی نه تنها منفی نیست، بلکه به سود شرکت‌هاست: «دانلود غیرقانونی در نهایت منجر به افزایش خرید قانونی محتوا می‌شود.»

حتما به این موضوع توجه کنید که این تحقیقات در کشورهای اروپایی انجام شده است. دانلود غیرقانونی بازی در کشورهای اروپایی بسیار کم است، در حالی که در امریکای جنوبی، روسیه، چین و مشخصا کشور خودمان، بیشتر محتوایی که به دست مردم می‌رسد، به صورت غیرقانونی دانلود شده. بد نیست تحقیقاتی هم روی تاثیرات این کشورها انجام شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا