کارگاه فناوری‌های جدید رایانش ابری

در این کارگاه موضوعاتی همچون رایانش خوشه‌ای، تورین و ابری و نحوه‌ی پردازش داده‌های عظیم با محوریت آموزش و پیاده‌سازی ارائه خواهد شد.در پایان این دوره به کلیه شرکت کنندگان از طریق گروه رایانش تورین پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گواهی شرکت در کارگاه ارائه خواهد شد.

نحوه ارائه مطالب در این کارگاه از سطح پایین آغاز شده و به تدریج جدی‌تر شده و به مطالب تکمیلی خواهد رسید. با این حال مطالب و سرفصل‌های آموزشی برای متخصصان رایانش ابری طراحی ودر نظر گرفته شده است.

در این کارگاه یک روزه دکتر پژمان لطفی کامران مدیر پروژه تورین ملی، مجید دشتبانی مدیر میان افزار تورین ملی ومسعغود مسلمان تبار مدیر زیرساخت تورین ملی برای حاضران صحبت خواهند کرد.

در این کارگاه آخرین فناوری‌های نوین رایانشی دنیا مورد بحث وبررسی قرار خواهد گرفت و راه‌کارهای استفاده از آن‌ها ارائه خواهد شد.

تاریخچه، پردازش موازی، رایانس خوشه‌ای و رایانش تورین عنوان مباحثی است که در این کارگاه ارائه خواهد شد.

تورین محاسباتی ملی، شبکه ای از مراکز محاسباتی قدرتمند کشور است که توسط یک میان افزار بومی و ایرانی، به شما امکان بهره مندی از این منابع را می دهد. تورین محاسباتی ملی، سرویس محاسباتی را با ویژگی هایی همانند، قیمت مناسب، امنیت، نظارت، کیفیت و غیره را ارائه می دهد.

دانشجویان، محققان، پژوهشگران و صنعتگران در راستای پژوهش های خود از نرم افزارهایی بهره می گیرند. گاهی این نرم افزار ها برای محاسبات طرح و پژوهش شما به منابع محاسباتی بسیار زیادی نیازمند هستند. این منابع بر روی رایانه های شخصی موجود نیستند. سرویس محاسباتی به شما امکان دسترسی به منابع محاسباتی عظیم را می دهد تا شما بتوانید پژوهش خود را بر روی این منابع اجرا کنید.

تورین ملی محاسبات به شما امکاناتی همچون، منابع محاسباتی،ماشین وسرور مجازی، مراکز داده ابری و پردازنده‌های گرافیکی ارائه می‌کند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه می‌توانند به وب‌سایت  grid.ipm.ir/workshop مراجعه کنند و یا با شماره‌ (021) 26113277  تماس بگیرند. مهلت ثبت نام تا 20 مهر ماه است.

گزارش: غزال غضنفری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا