آیفون 8 سریع‌تر است یا گلکسی اس 8

معرفی آیفون 8 موجب شده است که بازار رقابت بین هواداران سامسونگ و اپل بار دیگر داغ شود. یکی از مواردی که طرفداران هر طرف مدعی آن هستند، سرعت بالاتر دستگاه محبوب آن‌ها است و به همین دلیل نیز تصمیم داریم تا به‌صورت رسمی و با استفاده از آزمایش‌های استاندارد به این موضوع بپردازیم. برای درک مقوله سرعت بهتر است ابتدا به مشخصات سخت‌افزاری این دو محصول در زمینه پردازش اشاره کنیم.

گلکسی اس 8 دارای دو مدل مختلف از پردازنده است که یکی از آن‌ها یک مدل 8 هسته‌ای اگزینوس 8895 با کلاک 2.3 و 1.7 گیگاهرتز (برای هر یک از چهار هسته) است. دیگر پردازنده این محصول نیز پردازنده 8 هسته‌ای اسنپ دراگون 835 است که چهار هسته آن 2.35 گیگاهرتزی بوده و 4 هسته دیگر 1.9 گیگاهرتزی هستند. این دستگاه به 4 گیگابایت رم نیز مجهز است.

در جبهه مقابل، آیفون 8 به پردازنده بایونیک A11 شرکت اپل مجهز است که یک تراشه 6 هسته‌ای است که دو هسته آن از نوع Monsoon بوده و چهار هسته دیگر از نوع Mistral هستند. همچنین این دستگاه به 2 گیگابایت رم مجهز شده است.

آزمون رسمی بین این دو محصول، اعمال بنچ‌مارک Geek Bench 4 بر روی هر دو مدل بوده است. امتیاز اپل در این بخش بیش از 10 هزار (10170) بوده است درحالی‌که گلکسی اس 8 تنها 6 هزار 295 امتیاز را در این رده به دست آورده است. به‌این‌ترتیب به‌سادگی می‌توان دریافت که قدرت پردازشی اپل موجب شده است تا آیفون 8 به‌مراتب بالاتر از گلکسی اس 8 باشد.

آزمون بعدی، انتقال یک فایل ویدیویی دودقیقه‌ای با کیفیت 4K بود. در این بخش گلکسی اس 8 نیاز به 3 دقیقه و 3 ثانیه داشت ولی این زمان برای آیفون 8 تنها 42 ثانیه بود.

آزمون بعدی به توان گرافیکی دستگاه بازمی‌گشت. در این بنچ‌مارک که 3DMark's tool نام دارد، آیفون 8 موفق به کسب 64 هزار و 412 امتیاز شد و گلکسی اس 8 بازهم امتیازی را به دست آورد که حتی نزدیک به آیفون نیز نبود. جالب است بدانید که گلکسی نوت 8 که به‌مراتب از گلکسی اس 8 نیرومندتر است، در آزمونی مشابه تنها 39 هزار و 834 امتیاز کسب کرده بود.

 به‌این‌ترتیب پاسخ به سوال مطرح شده در ابتدای متن بسیار ساده به نظر می‌رسد. آیفون 8 ازنظر سرعت عملکرد و گرافیک به‌مراتب از گلکسی اس 8 و حتی گلکسی نوت 8 نیرومندتر است.

تهیه و گردآوری: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا