پیگیری اتحادیه جهانی مخابرات برای رفع تحریم ایران از سوی اپل

به گزارش  سیناپرس به نقل از مهر، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه نشست وزرای ارتباطات عضو اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) در نمایشگاه تله کام بوسان کره جنوبی، با هولین ژائو دبیرکل ITU دیدار و گفتگو کرد.

وی با اشاره به رفتار انجمن جهانی موبایل (GSMA) در حذف عضویت اپراتورهای ایران از این انجمن در پی عدم صدور مجوز OFAC (وزارت خزانه داری آمریکا) و نیز برخورد شرکت اپل با برنامه سازان و اپلیکیشن های ایرانی، خواستار پیگیری دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات در این موارد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تقدیر از فعالیت های دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات و دعوت رسمی از وی برای بازدید از ایران جهت آشنایی با پیشرفت های حاصل شده در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان، به مواردی براساس همکاری های مشترک تاکید کرد.

جهرمی با درخواست از دبیرکل ITU برای عضویت ۵ دانشگاه برتر ایران در این اتحادیه، افزود: ظرفیت دانشگاهی ایران آماده نقش آفرینی در عرصه مخابرات جهانی است.

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای تغییر ساختار مدل تعرفه گذاری اینترنت در ایران به منظور رسیدن به حجم ۲.۵ برابری بازار مخابرات کشور در برنامه ششم توسعه، از دبیر کل اتحادیه جهانی درخواست کرد طی مدت یک ماه نسبت به اعزام مشاوران خبره در این عرصه به ایران اقدام کند.

در این دیدار هولین ژائو دبیرکل ITU  نیز با تبریک انتصاب آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران ، از درخواست عضویت ۵ دانشگاه برتر ایران در انجمن جهانی مخابرات، استقبال کرد.

وی در ادامه در زمینه همکاری در حوزه ساختار تعرفه های ارتباطی نیز افزود: ظرف یک ماه آینده کارشناسان خبره ای به منظور مشاوره در امر تغییر ساختار تعرفه سرویسهای ارتباطی در ایران،‌ انتخاب و به این کشور اعزام می شوند.

ژائو با انتقاد از رفتار GSMA در حذف عضویت اپراتورهای ایرانی تاکید کرد: تمام تلاش خود برای اصلاح این رفتار بکار می برم و از کانال های مناسب موضوع حذف برنامه های ایرانی از فروشگاه اپل (اپ استور) را نیز پیگیری می کنم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا