رقابت آمازون و والمارت برای تحویل مستقیم مواد غذایی به یخچال خانه‌ها!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک، در این روش جدیدِ تحویل مواد غذایی آمازون هیچ احتیاجی به حضور مشتری در خانه نیست و مواد غذایی نه تنها به خانه فرد سفارش دهنده، بلکه مستقیما به یخچال تحویل داده می‌شود.

اکنون شرکت والمارت (Walmart) که یک فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در آمریکاست، هم قصد دارد در این روش جدید با آمازون رقابت کند. این فروشگاه روز گذشته اعلام کرد که این خدمات را برای چند مشتری در منطقه «سیلیکون ولی» آزمایش خواهد کرد.

والمارت همچنین با August Home، تولید کننده قفل و لوازم خانگی هوشمند همکاری می‌کند که به آن امکان دسترسی به مکان‌های داخلی خانه همانند یخچال را دهد.

این سیستم تحویل چگونه کار می‌کند؟

این سیستم برای کسانی است که می‌خواهند زمانی که سر کار و بیرون از منزل هستند، خریدهای خانه را انجام داده و آنها را در یخچال خود ببینند. Walmart اجناس خود را مستقیم به یخچال خانه افراد سفارش دهنده منتقل می‌کند. اینکار با استفاده از رمز عبور یک بار مصرف برای قفل‌های هوشمند که توسط August Home ارائه شده انجام می‌شود.

این سیستم اجازه می‌دهد تا فرد تحویل دهنده به داخل خانه برود، غذا را در یخچال بگذارد و برگردد. صاحب خانه می‌تواند به صورت اینترنتی و از راه دور بر روند تحویل مواد غذایی نظارت داشته باشد.

حال باید دید که این سرویس Walmart می‌تواند اعتماد مصرف کنندگان را جلب کند یا خیر. برای بسیاری اجازه دادن به یک غریبه برای ورود به خانه کمی دشوار است، حتی اگر اینکار باعث راحتی نسبی زندگی شود.

گفتنی است؛ پیش از این هم آمازون اعلام کرده بود که از این سیستم برای تحویل مواد غذایی استفاده خواهد کرد. آمازون در صدد است با این سیستم نه تنها با سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای که با خدمات تحویل غذا مانند GrubHub و Eat24 نیز رقابت کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا