۹ دلیل قانع‌کننده که نشان می‌دهد آیفون ۸ بهتر از آیفون X است!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،اپل پس از مدت‌ها سه آیفون مشهور خود یعنی آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ایکس را معرفی کرد. آیفون‌های جدید با قیمت‌های ۶۹۹ ،۷۹۹ و ۹۹۹ دلار به فروش می‌رسند. طرفداران زیاد منتظر رسیدن ۳ نوامبر و خرید آیفون ایکس هستند و کاربران زیادی قصد دارند تا این آیفون بالا رده را خریداری کنند.

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد به‌ جای آیفون ایکس بهتر است آیفون ۸ خریداری شود. با ما همراه باشید تا دلایل این پیشنهاد را بررسی کنیم.

۱- آیفون ۸ و ۸ پلاس و آیفون ایکس دارای تراشه‌های یکسانی هستند

آیفون 8

در واقع این موضوع مهم‌ترین بخش از ساختار یک تلفن همراه هوشمند است. آیفون ۸، ایکس و ۸ پلاس از نظر ساختار سخت‌افزاری شبیه به هم هستند.

هر سه این گوشی‌های هوشمند از تراشه A11 و سیستم عصب‌شناسی بهره برده‌اند. تنها تفاوت اصلی آیفون ۸ با آیفون ایکس در روش استفاده از قابلیت‌ها است.

در آیفون ایکس تراشه A11 و سنسور عصب‌شناسی برای تشخیص چهره استفاده می‌شوند که در آیفون ۸ این قابلیت وجود ندارد.

۲- سنسور اثرانگشت امتحانش را پس داده است، ولی سیستم تشخیص چهره اینطور نیست!

آیفون 8

از سال ۲۰۱۳ سنسور اثر انگشت برای اولین بار به گوشی‌های آیفون آمد و آیفون ۵S اولین آیفونی بود که سنسور اثرانگشت داشت. اپل راه بهتری برای محافظت از اطلاعات کاربران ارائه داد و دیگر کاربران نیازی به یاد سپردن رمز عبور نداشتند.

استفاده از سنسور اثر انگشت در میان مردم جا افتاده است و این سنسور امتحانش را پس داده ولی سیستم تشخیص چهره هنوز برای کاربران آشنا نیست.

اپل ریسک بزرگی کرده و این سنسور را در آیفون گران‌قیمت خود، آیفون ۸ استفاده کرده است. موضوع اینجاست که این سیستم در شب به‌ درستی عمل خواهد کرد و یا در صورتی‌ که کاربر تغییری در چهره‌اش رخ دهد همچنان کاربر را به‌ راحتی شناسایی خواهد کرد.

باید بازخورد کاربران را هنگام استفاده از سیستم تشخیص چهره آیفون ایکس بررسی کرد. با انتخاب آیفون ۸ شما دیگر با هیچ‌یک از ریسک‌های احتمالی روبه‌رو نخواهید بود.

۳- آیفون‌های سری جدید از شارژ سریع و شارژ بی‌سیم بهره می برند

آیفون 8

هر سه‌ گوشی جدید آیفون از شارژ سریع و شارژ بی‌سیم Qi برخوردارند. اگر قصد داشته باشید که با روش‌های شارژ جدید اپل آیفون خود را شارژ کنید، باید لوازم جانبی مخصوص آن را خریداری کنید.

اپل پدهای شارژ بی‌سیم Qi مختلفی برای کاربران در نظر گرفته که کاربران می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند. برای استفاده از شارژ سریع آیفون ۸ کاربران باید کابل USB-C خریداری کنند. در این بخش هم آیفون X برتری نسبت به آیفون ۸ ندارد و کاربران پول زیادتری برای استفاده از قابلیت‌های مشابه می‌پردازند.

۴- دوربین آیفون ۸ و ۸ پلاس عملکردی نزدیک به آیفون X دارد

آیفون 8

اگر دوربین گوشی هوشمند برای شما مهم است، باید به شما این مژده را بدهیم که دوربین آیفون ۸ پلاس تفاوت زیادی با آیفون ایکس ندارد. آیفون ۸ شاتر خوبی دارد و آیفون ۸ پلاس دارای لنز دوم تله فوتو است که به‌ راحتی می‌توان با آن زوم کرد و کیفیت عکس را از دست نداد.

تنها تفاوت مهمی که دوربین آیفون ۸ پلاس با دوربین آیفون ایکس دارد، لرزش گیر اپتیکالی است که برای هر دو لنز آیفون ایکس استفاده‌ شده است. هر دو لنز واید و لنز تله فوتو دارای لرزش گیر هستند که عکاسی در نور کم را در هر شرایطی ممکن کرده است.

لنز واید آیفون ۸ پلاس دارای لرزش‌گیر است و لنز تله فوتو این گوشی هوشمند لرزش‌گیر ندارد، مثل آیفون ۷ پلاس.

۵- دوربین سلفی هر سه‌ گوشی عملکرد یکسانی دارد

آیفون 8

دوربین سلفی آیفون ۸ و ۸ پلاس دارای قابلیت فیس تایم است. آیفون X قابلیت ایجاد عمق میدان در عکاسی سلفی دارد که دو گوشی دیگر آیفون این قابلیت را ندارند.

دوربین سلفی هر سه‌ گوشی هوشمند ۷ مگاپیکسلی بوده و دارای دیافراگم ۲٫۲ است، کیفیت فیلم‌برداری هر سه دوربین سلفی ۱۰۸۰p است.

یکی از تفاوت‌های اصلی دوربین سلفی آیفون X با آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس حالت عکاسی پرتره در دوربین سلفی است. با این قابلیت کاربر می‌تواند عکس سلفی بهتر و حرفه‌ای‌تری بگیرد و عوامل مزاحم در پشت‌صحنه در عکس سلفی را حذف کند. از طرفی یکی از قابلیت‌های بامزه و جالب در آیفون ایکس، ساخت ایموجی بر اساس حالات چهره کاربر است.

۶-قسمت ناچ (Notch) در آیفون ایکس مخفی نشده است

آیفون 8

صفحه‌نمایش آیفون ایکس لبه به لبه است، ولی قسمت ناچ به‌ صورت مشکی درآمده است که این طراحی چندان باب طبع بسیاری از طرفداران نیست. از سوی دیگر، در آیفون ۸ و ۸ پلاس خبری از ناچ نیست.

۷- آیفون ایکس گران‌تر از آیفون ۸ است

آیفون 8

قیمت آیفون ۸ از ۷۰۰ دلار شروع می‌شود و مدل بزرگ‌تر، آیفون ۸ پلاس از قیمت ۸۰۰ دلار به فروش می‌رسد. آیفون ایکس محبوب هم با قیمت ۱۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد. با یک حساب‌ و کتاب ساده می‌توانید ۲۰۰ دلار ذخیره کنید و آیفون ۸ و ۸ پلاس را برای خرید انتخاب کنید.

۸-اگر بخواهید گوشی تان را از آیفون ۷ و ۷ پلاس به ۸ و ۸ پلاس ارتقا دهید، لازم نیست قاب گوشی‌تان را دور بیاندازید!

آیفون 8

اندازه و ابعاد آیفون ۸ و ۸ پلاس نزدیک به آیفون‌های قبلی، آیفون ۷ و ۷ پلاس است. تغییراتی در ابعاد آیفون‌های جدید رخ‌ داده ولی تغییرها بسیار جزئی است و اگر کاربر آیفون ۷ و ۷ پلاس بوده‌اید، می‌توانید از قاب‌های قدیمی خود برای آیفون ۸ و ۸ پلاس استفاده کنید.

آیفون ایکس ابعاد کاملاً متفاوتی نسبت به آیفون‌های قدیمی دارد و نمی‌توانید از هیچ‌ یک از قاب‌های قدیمی خود برای آیفون ایکس استفاده کنید.

۹- آیفون ۸ بیشتر در دسترس است!

آیفون 8

در حالی‌که توجه همه کاربران معطوف به آیفون ایکس است، آیفون ۸ به‌ راحتی در بازار به فروش می‌رسد. برای خرید آیفون ۸ کاربران حتی همین امروز هم می‌توانند اقدام کنند.

طرفداران برای دریافت آیفون X باید مدت‌ها صبر کنند، شاید هفته‌ها و یا حتی ماه‌ها. آیفون ۸ گوشی هوشمند بسیار خوبی است و کاربران باید قبل از خرید آیفون ایکس نگاهی به قابلیت‌های آیفون ۸ بیاندازند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا