موتور محاسبات گوگل GPU انویدیای سریع‌تری عرضه می‌کند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایتنا، موتور محاسبات گوگل یکی از اجزای تشکیل‌دهنده پلتفرم ابری گوگل بوده که سرویس‌های قدرتمندی مانند موتور جست‌وجوی گوگل و نیز سرویس جیمیل و یوتیوب بر روی آن اجرا شده است.این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد تا از ماشین‌های مجازی استفاده نموده و اپلیکیشن‌های موردنظر خود را بر روی بستر ابری گوگل بسازند.

حال خبر می‌رسد که انویدیا K80 و P100، واحدهای پردازش گرافیکی یا GPUهای ابری گوگل هستند که نسبت به سایر واحدهای پردازش گرافیکی، سرعت بالاتری دارند.
 با اضافه شدن دو GPU انویدیای مذکور، کارایی پردازشی این واحدها به میزان چشمگیری افزایش یافته است. گوگل اعلام کرده که پلتفرم ابری این شرکت، نسخه‌ای بتا از GPUهای P100 تسلای انویدیا ارائه می‌دهد و GPUهای K80 تسلای انویدیا به موتور محاسبات گوگل افزوده شده است.

شرکت موردبحث برای GPUهای K80 و P100، تخفیف استفاده طولانی ارائه می‌دهد؛ به عبارت دیگر، چنانچه شما نیمی از ماه از یک ماشین مجازی استفاده کنید، تخفیف مؤثر 10درصد شامل حالتان می‌شود و اگر تمام ماه از دستگاه مذکور استفاده کنید، این تخفیف به 30 درصد افزایش می‌یابد.
بنابر اعلام گوگل، استفاده از واحدهای پردازش گرافیکی P100 در مقایسه با GPUهای K80، می‌تواند بار کاری را ده برابر سریع‌تر نماید.
این واحد پردازش گرافیکی، در چهار منطقه از جهان عرضه خواهد شد. یکی از کاربران حقوقی به نام شازم، با ارائه GPUانویدیا در پلتفرم محاسبات گوگل تحت‌تأثیر قرار گرفت.
بن بلچک، رئیس مهندسی پردازش ابری این شرکت گفت: «GPUها در انجام برخی از موارد خاص، مقرون به صرفه هستند و نسبت به CPUهای قدیمی، عملکرد بسیار بهتری از خود نشان می‌دهند. این واحدهای پردازش گرافیکی، سازگاری خوبی با بار کاری تشخیص موسیقی شازم دارند. در برنامه شازم، قطعات کوچکی از اثر انگشت‌های صوتی ضبط‌شده را با لیست خود که از چهل میلیون آهنگ تشکیل شده است، تطابق می‌دهیم. ما این کار را با گرفتن امضاهای صوتی برای هر آهنگ انجام می‌دهیم.»

به گفته کارشناسان، GPUهای ابری، در مقایسه با راه‌حل‌های قدیمی، آمیزه‌ای از انعطاف‌پذیری، عملکرد و صرفه‌جویی در هزینه را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا