برگزاری همایش پرستاری کودکان با هدف بررسی نقش پرستاران در درمان بیماران

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،تهمینه ناجی افزود: رشد و توسعه جوامع در گرو توجه و برنامه ریزی برای تمامی اقشار جامعه است و از آنجا که کودکان دروازه ورود به رشد و توسعه کشورها به شمار می آیند، توجه به سلامت جسمانی و روانی آنان از مهمترین دغدغه های حوزه بهداشت و درمان است و کادر پرستاری به عنوان مهمترین عضو تیم مراقبتی ارتباط مستقیم و طولانی تری نسبت به سایر کادر درمان با کودکان دارند.
وی اظهار کرد: از همین رو به دلیل اهمیت مراقبت در اورژانس های بیمارستان های کودکان، پیش از برگزاری همایش در روز سوم آبان ماه سمینار یک روزه اورژانس کودکان برگزار می شود.
ناجی گفت: محورهای همایش امسال بر اساس نیازهای کشور و در حیطه مدیریت، آموزش، اخلاق و بالین انتخاب شده است که شامل ایمنی در مراقبت و پیشگیری از خطا و پزشکی قانونی، قضاوت بالینی پرستار در بخش های کودکان، مراقبت تیمی در بخش های کودکان موانع و راهکارها و مفاهیم مورد غفلت در آموزش پرستاری است.
وی افزود: همچنین نقش پرستاران در شناسایی به موقع و پیشگیری از خودکشی و مشکلات روانی جوانان و نوجوانان، مراقبت تسکینی کودکان و نوزادان، مراقبت تکاملی در بخش NICU، پدران اعضای فراموش شده تیم مراقبت در ایران، نقش پرستاری جامعه محور و سلامت محور، پرستاری کودک در اورژانس و PICU، ارزیابی مدیریت درد کودکان و نوزادان و تازه های CPR از دیگر محورهای مورد بحث در همایش است.
ناجی ادامه داد: در این سمینار سخنرانی ها، پنل ها و کارگاه ها با موضوعات تریاژ، cpr، آموزش به بیمار در اورژانس و تروما ارائه می شود و طرح ویژه ای که در مرکز طبی کودکان اجرا شده است، مطرح خواهد شد.
وی در مورد این طرح توضیح داد: این طرح شامل استقرار دانشجویان ترم بالای پرستاری در اورژانس و تریاژ به عنوان آموزش به بیمار و آموزش به همراهان و راهنمایی آنها است که رضایت مندی بیماران را در مرکز طبی چند برابر کرده است.
مدیر پرستاری مرکز طبی کودکان عنوان کرد: تعداد 150 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال که از این تعداد 90 مقاله به عنوان پوستر و 20 مقاله به عنوان سخنرانی پذیرفته شده است و مابقی به صورت پنل ارائه می شود.
ناجی، گروه های هدف این همایش را پرستاران، پرسنل اتاق عمل، بیهوشی وروانشناسان عنوان کرد و گفت: محورهای همایش با هماهنگی اعضای هیات علمی دانشکده های پرستاری سراسر کشور مشخص شده است و مباحث به صورت میزگرد و کارگاه های آموزشی برگزار خواهد شد.
مدیر پرستاری مرکز طبی کودکان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور فرهیختگان، اساتید و علاقمندان این حوزه و با استفاده از حرفه دانش و تجربیات، بتوانیم گام موثری در مسیر رشد و بالندگی و تعالی حرفه پرستاری برداریم.
پانزدهمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی پرستاری کودکان در روزهای چهارم تا هفتم آبان ماه در مرکز طبی کودکان برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا