زمان طلایی برای درمان انحراف چشم؛ تا 2 سالگی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،دکتر ژاله رجوی در آستانه برگزاری این کنگره اظهار کرد: در کنگره امسال، رئیس بخش استرابیسم دانشگاه بلژیک و رئیس بخش پلاستیک و استرابیسم دانشگاه بوستون آمریکا شرکت دارند و هر کدام پنج سخنرانی در خصوص موضوعات مختلف ارائه می کنند.
وی همچنین از برپایی کارگاه و پنل هایی با موضوع استرابیسم (انحراف چشم) و نوروافتالمولوژی (رفع اختلالات بینایی)در زمان برگزاری کنگره خبر داد و افزود: در این کارگاه ها و پنل ها، جلسه پرسش و پاسخ برگزار و موارد ویژه و خاص که تحت درمان قرار گرفته اند، معرفی می شوند.
استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه انحرافات چشمی، مادرزادی یا اکتسابی هستند، توضیح داد: در 70 تا 80 درصد موارد، این انحرافات با استفاده از عینک برطرف می شود و در سایر موارد نیاز به جراحی دارد.
رئیس هیات مدیره گروه فوق تخصصی استرابیسم با عنوان این مطلب که ضربه به سر و صورت می تواند منجر به انحرافات چشمی شود، ادامه داد: اگر فرد به علت ضربه دچار فلج عضلات چشمی شود، ٦ ماه تا یک سال صبر می کنیم تا عارضه کم کم اصلاح شود و اگر نشد، جراحی انجام می شود.
رجوی تاکید کرد: بزرگسالان برای حصول بهترین نتیجه درمانی بهتر است تا یک سال بعد از بروز انحرافات چشمی برای درمان اقدام کنند.
بیست و هفتمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران از 13 تا 16 آذرماه در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا