مزایای آیفون ۸ نسبت به آیفون ۷

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس یکی از برترین محصولات تولید شده توسط اپل به‌حساب می‌آید و به‌خوبی توانسته است تا هیجانی شدید را در بازار ایجاد کند. بااین‌وجود این محصول چه برتری‌هایی نسبت به نسل‌های پیشی خود دارد؟ برای دانستن تعدادی از این قابلیت‌ها این مقاله را تا پایان بخوانید تا ببینید که چه‌کارهایی وجود دارند که نمی‌توان آن‌ها را با آیفون ۷ انجام داد و تنها مختص آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس هستند.

شارژ بی‌سیم

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس به قابلیت بسیاری ویژه شارژ بی‌سیم مجهز شده است. به همین جهت نیز بدنه پشتی این دستگاه از جنس شیشه طراحی شده است تا بتوان آن را با استاندارد شارژ بی‌سیم شی سازگار نمود. به‌این‌ترتیب استفاده از این شارژ در زمان خوابیدن بسیار راحت خواهد بود ولی عملا در شرایط دیگر امکان استفاده از آن در زمان شارژ وجود ندارد.

استفاده از گجت‌های مجهز به بلوتوث ۵

پشتیبانی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس از بلوتوث نسخه ۵ موجب شده است که نسلی جدید از دستگاه‌های جانبی و گجت‌های همراه برای این محصول قابل‌دسترسی باشد. البته هنوز دستگاه‌های فراوانی با این استاندارد عرضه نشده‌اند و بدون شک این قابلیت آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس برای آینده کاربران مفید خواهد بود.

شارژ سریع

شارژ سریع برای آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس یک مزیت ویژه است زیرا موجب می‌شود که بتوان از طریق درگاه یواس‌بی نوع C برای این دستگاه، اقدام به شارژ سریع باتری آن کرد. البته هنوز مشخص نیست که این موضوع چه تأثیری بر روی عمر باتری آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس خواهد داشت. به کمک این قابلیت نیز باتری این دستگاه در مدت‌زمان ۳۰ دقیقه، از وضعیت ۰ درصد به ۵۰ درصد شارژ می‌رسد.

برداشت ویدیوهای بهتر

داشتن امکان فیلم‌برداری باکیفیت ۱۰۸۰P عملا یک قابلیت هیجان‌انگیز نیست و مسئولان اپل نیز با آگاهی از این امر، امکان فیلم‌برداری باکیفیت ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را برای کاربران آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس مهیا ساخته‌اند. درصورتی‌که بخواهید باکیفیت ۱۰۸۰P فیلم‌برداری کنید نیز می‌توانید نرخ فریم فوق‌العاده ۲۴۰ فریم بر ثانیه را در اختیار داشته باشید که تمامی این مزایا مدیون پردازنده بایونیک A۱۱ این محصول است.

قابلیت برداشت تصویر پرتره ویژه

قابلیت پرتره این دستگاه یکی از مواردی بود که مسئولان اپل در مراسم رونمایی از دستگاه، مانور فراوانی پیرامون آن دادند. این دستگاه می‌تواند نور عکس‌برداری در شرایط پرتره را برای مدل‌های مختلفی تنظیم کرده و درنتیجه تصویرهایی که مستقیم از چهره انسان‌ها برداشته می‌شود را باکیفیتی فراتر از آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به ثبت برسانند.

رنگ‌بندی بهتر نمایشگر

تنها کافی است آیفون ۷ و ۸ را در کنار هم نگاه‌دارید تا متوجه شوید که کیفیت رنگ نمایشگر آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس چقدر بهتر است. البته وقتی‌که صحبت از کیفیت نمایشگر به میان می‌آید، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس عملا در برابر آیفون X حرفی برای گفتن نخواهد داشت بااین‌وجود کیفیت رنگ نمایشگر این محصول به‌مراتب بهتر از تمامی محصولات پیشین اپل بوده است.

حافظه داخلی بیشتر

در نسخه‌های قبلی آیفون، بالاترین نرخ حافظه قابل‌دسترسی برای شما ۱۲۸ گیگابایت بود ولی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس حافظه ۲۵۶ گیگابایتی را نیز به‌عنوان یک گزینه به کاربران ارائه کرده است. البته آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس نیز مانند سایر محصولات سری آیفون فاقد امکان افزایش حافظه به کمک کارت‌های حافظه است.

در پایان نیز باید یادآور شد که iOS۱۱ بالاترین سازگاری ممکن را با آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس و آیفون X خواهد داشت.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا