کیفیت بنزین مصرفی در پایتخت استاندارد است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، کیومرث کلانتری با اشاره به نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران که با حضور معاون عمرانی استانداری برگزار شد، افزود: یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه موضوع بنزن، گوگرد و ترکیبات آروماتیک بنزین توزیع شده در تهران بود.

وی اظهار کرد: با تایید نمایندگان شرکت توزیع استان تهران(پخش فرآورده های نفتی)، اداره کل استاندارد و شهرداری تهران وجود هرگونه گوگرد و بنزن بالای حد استاندارد در سوخت مصرفی تهران، رد شد.
کلانتری گفت: در این رابطه بنا به اظهارنظر نمایندگان نهادهای مسئول، بنزین توزیع شده در تهران روزانه توسط آزمایشگاه مسئول و معتمد بررسی و سپس وارد چرخه مصرف می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت تبیین و اجرای قانون هوای پاک افزود: قانون هوای پاک یک قانون مترقی است که کشورهای پیشرفته هم اجرای آن را در صدر برنامه ریزی های خود قرار داده‌ اند.
کلانتری با بیان اینکه تغییراتی در برخی تکالیف قانونی دستگاه ها در این قانون ایجاد شده، تصریح کرد: 30 دستگاه در این قانون مسئولیت دارند که وظیفه سازمان محیط زیست دراین قانون، نظارتی است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین در خصوص کیفیت هوای تهران در 6 ماه نخست امسال نیز گفت: کیفیت هوای تهران طی این مدت در 165 روز سالم و پاک و 21 روز برای گروه های حساس ناسالم بوده است.
کلانتری با بیان اینکه از پلیس خواسته شد تا با خودروهای فاقد معاینه فنی، دودزا و کامیون‌های آلاینده در شهر تهران برخورد قانونی شود اظهار کرد: در خصوص اعمال جریمه خودکار خودروهای فاقد معاینه فنی با توجه به کاهش سن معاینه فنی از 5 به 4 سال مقرر شد موضوع از طریق استقرار و بهره برداری در سامانه سیمفا پیگیری شود.
نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران با حضور معاون عمرانی استانداری تهران و مدیران دستگاههای اجرایی عضو در استانداری برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا