اختصاص «170 میلیارد تومان» بودجه به تربیت‌بدنی آموزش و پرورش

به گزارش روابط عمومی برنامه پرسشگر،، محمد عزیزی نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس در برنامه پرسشگر با اشاره به اهمیت نقش تربیت‌بدنی در افزایش نشاط جامعه و مقابله با آسیب‌های اجتماعی‌، اظهار داشت: با ورزش می‌توان مشکلات روانی جامعه را حل کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص افزایش اقبال مردم به ورزش، بحث فرهنگ‌سازی مهم است و در این مسیر وزارت آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و رسانه‌ها نقش دارند؛ ضمن اینکه یکی دیگر از مشکلات موجود، بحث ماشینی شدن و آپارتمانی شدن زندگی است.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس افزود: در حال حاضر بازی‌های محلی تقریباً از کوچه و خیابان جمع شده است و مشکل بعدی، بحث الکترونیکی شدن بازی‌ها و حرکت در مسیر این بازی‌هاست.

عزیزی با اشاره به اهمیت زنگ ورزش در مدارس، گفت: با یک زنگ ورزش در هفته برای دانش‌‌آموزان، آیا می‌توان تربیت‌بدنی را گسترش داد؛ در حالی که در سال 1306 شمسی قانون اجرایی شدن ورزش در مدارس وجود داشته است.

وی با تأکید بر اینکه اگر زنگ‌های ورزش زیاد شود، فهم دانش‌آموزان از درس‌های نظری نیز بیشتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: در مجلس شورای اسلامی و در برنامه ششم توسعه کشور برای امر ورزش و آموزش و پرورش چند حکم برقرار شده است.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به جزئیات احکام اعتباری برای تربیت‌بدنی در برنامه ششم، متذکر شد: 15 درصد از 27 صدم درصد 9 درصد از مالیات بر ارزش افزوده را برای ورزش اختصاص داده‌ایم یعنی 27 صدم درصد برای امر ورزش که باید 15 درصد به ورزش مدارس اختصاص یابد که حدود 170 میلیارد تومان می‌شود و برای نخستین بار به تربیت بدنی آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

عزیزی با اشاره به احکام دیگر اعتباری در خصوص کمک به آموزش و پرورش، تصریح کرد: از 100 درصد عوارض سیگار، 20 درصد را به مدارس اختصاص داده‌ایم که حدود 250 میلیارد تومان می‌شود. 

وی اضافه کرد: 3 میلیارد دلار برای مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی از جمله سالن‌های ورزشی از حساب ذخیره ارزی اختصاص داده شده است.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس با تأکید بر اینکه ورزش مدارس باید آکادمی شده و به سمت استعدادیابی حرکت کند، گفت: در حال حاضر زنگ‌های ورزشی به سمت سرگرمی و تفریح می‌رود.

عزیزی افزود: باید تربیت بدنی مهمترین بخش برنامه‌های مدارس باشد؛ ضمن اینکه در خصوص ساخت و ساز اماکن ورزشی، 12 هزار میلیارد تومان  پروژه ورزشی نیمه‌تمام در کشور داریم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا