خدمات آزمایشگاهی در مرکز ICAN با 50 درصد تخفیف

به گزارش سیناپرس و به نقل از ستاد ویژه نانوفناوری معاونت علمی ریاست جمهوری؛ ICAN از ابتدای شهریورماه امسال در فضایی بالغ‌ بر 1000 مترمربع از 6 پلتفرم فناوری خود در زمینه‌ی نانوپوشش‌های سخت، نانوکامپوزیت پلیمری، نانوکاویتاسیون، نانوالیاف، پلاسمای سرد و نانومواد در راستای دستیابی به مفاهیم نیمه‌صنعتی و صنعتی فناوری نانو از ایده و نمونه‌های اولیه، رونمایی کرده است. حالا  این مرکز به مناسبت آغاز به کار خود و با هدف حمایت از پژوهشگران و شرکت‌های متقاضی اقدام به ارائه‌ی تخفیف 50 درصدی به متقاضیان از تاریخ 20 شهریورماه تا 20 مهرماه 1396 کرده است.

یکی از نیازهای کنونی شرکت‌‌های دانش بنیان و افراد حقیقی و حقوقی فناور برای تولید نمونه اولیه از ایده‌‌ها و طرح‌‌های مدنظر، دسترسی راحت و ارزان قیمت به زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای انجام تحقیقات کاربردی، ساخت نمونه اولیه و انجام آزمایش‌ها و تست‌های مختلف بر روی آن می‌‌باشد. به همین منظور، ستاد توسعه فناوری نانو مطابق با چشم‌انداز ۱۴۰۴ و با هدف توسعه اقتصاد مبتنی بر فناوری نانو در صدد برآمد تا مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (Industrialization Center for Applied Nanotechnology) یا به اختصار ICAN را با حضور تجهیزات و ماشین‌آلات نیمه‌صنعتی از شش پلتفرم حوزه فناوری نانو راه‌اندازی نماید.

این مرکز قصد دارد با فراهم‌آوردن تجهیزات و ماشین‌آلات همچنین اعطای تسهیلات در قالب حمایت‌های مادی و معنوی موجب هموار شدن فعالیت محققان و دانشگاهیان علاقه‌مند مشارکت در پروژه‌های کاربردی شود. برای نیل به این هدف افراد و شرکت‌ها در تعامل سازنده با یكدیگر به فعالیت‌‌ها و پژوهش‌‌های کاربردی فناورانه، ایده‌پردازی، پژوهش کاربردی، طراحی مهندسی، نمونه سازی، طراحی صنعتی، تدوین دانش فنی و توسعه‌‌ کاربردهای فناوری نانو در صنایع مختلف (رسوخ فناوری) در این مرکز می‌پردازند.از جمله ضروریات‌های ضرورت تأسیس ICANمی‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛ وجود فرصت مناسب برای پرکردن فاصله بین دانشگاه و صنعت با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان حوزه نانو، کمک به تکمیل نمودن زنجیره ایده تا ثروت در حوزه فناوری نانو برای حمایت از طرح‌های در مرحله پایلوت، نیاز به ایجاد بستر مناسب برای تسریع و تسهیل‌نمودن فرایند نمونه‌سازی، تحقیق و توسعه کاربردی، وجود شبکه افراد متخصص و توانمند در حوزه فناوری نانو و طرح‌های فناورانه بسیار در این حوزه که به دلیل بالا بودن هزینه‌های تحقیق و توسعه در مراحل اولیه متوقف شده‌‌اند، ضرورت حمایت از طرحهای نوآورانه و پذیرش ریسک آن‌ها و پاسخ به تقاضاهای صنعتی موجود و  ارائه خدمات در جهت رفع نیازها و مشکلات موجود در صنعت اشاره کرد.

متقاضیان می‌توانند از طریق وب‌سایت رسمی ICAN به نشانی icanano.ir یا سایت شبکه آزمایشگاهی راهبردی به نشانی labsnet.ir با خدمات ارائه‌شده در این مرکز آشنا شوند و نسبت به سفارش و اخذ خدمات ارائه‌شده در شش پلتفرم حوزه‌ی فناوری نانو (نانوپوشش‌های سخت، نانوکامپوزیت پلیمری، نانوکاویتاسیون، نانوالیاف، پلاسمای سرد و نانومواد) به مدت 1 ماه اقدام کنند. راهنمای دریافت خدمات از اینجا قابل مشاهده است. مطابق این راهنما، متقاضیان ابتدا فرم درخواست را پر کرده ومنتظر بررسی درخواست می‌مانند، در صورت تایید در خواست با واریز مبلغ درخواست و نمونه به کارگاه ارسال می‌شود. سپس درخواست جهت صدور فاکتور و آزمایش و ارسال نتایج انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که ارائه این خدمات با پشتیبانی و اپراتوری کارشناسان شرکت‌های سازنده تجهیزات صورت می‌گیرد. همچنین به دلیل وجود تجهیزات نیمه‌صنعتی و پایلوت در پلتفرم‌های نانوالیاف، نانوکویتاسیون، پلاسمای سرد و نانومواد، اجرای امور تحقیقاتی با اهداف تجاری و صنعتی نیز امکان‌پذیر است.

متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های 56277156-021 و 56277152-021 یا اکانت تلگرام @icanservices تماس حاصل فرمایند.

گزارش: غزال غضنفری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا