مرزهای علمی را باید شکست

 وحید احمدی درنخستین همایش بین المللی سرامیک پیشرفته که درسالن اجتماعات پژوهشگاه مواد و انرژی ایران مستقردرالبرز، افزود: برگزاری همایش های علمی و تبادل نظر کارشناسان کشورهای مختلف، پویایی علم و گسترش آن را به دنبال دارد.وی بیان داشت : مهم ترین نقش هر همایش و کنگره علمی، عبور ازمرزهای گذشته و سنتی علوم است.

احمدی گفت: معرفی حوزه های جدید علمی و تلاش برای بازکردن مرزهای گذشته و سنتی به همگرایی علمی در زمینه های مختلف از جمله علم سرامیک می انجامد.وی ادامه داد: تمام شاخه های علوم مانند جوامع بشری به تعامل و تبادل نظر نیاز دارند و در این زمینه باید گام های بزرگ برداریم.
احمدی با بیان اینکه حوزه های علمی که در حصار قرار گیرند، ایزوله می شوند، گفت: شکسته شدن مرز رشته های علمی در ایران و جهان ضروری است که دراین صورت شاهد پیشرفته رشته های علمی خواهیم بود ضمن آنکه شناخت مردم از علوم مختلف، استقبال همگان را درپی خواهد داشت.

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در 36 سال گذشته ظرفیت خوبی در بخش علمی و فناوری کشورایجاد شده است، افزود: وجود مراکز رشد، پارک های علم و فناوری، پژوهشگاه ها و متخصصان باتجربه در بخش های مختلف از ظرفیت مهم علمی و تحقیقاتی کشور به شمار می رود.
 به گزارش ایرنا ،احمدی گفت: برنامه وزارت علوم در بخش سرامیک به توسعه صنایع سرامیک مدرن، هایتک و تکنیک ها معطوف شده است.نخستین همایش بین المللی کارشناسان و محققان سرامیک داخلی و خارجی امروز دوشنبه به مدت سه روز در پژوهشگاه مواد و انرژی ایران مستقر در مشکین دشت استان البرز آغاز شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا