خودروهایی مانند تلفن همراه هوشمند

شرکت خودروسازی سوئدی ولوو ایده جدید و جالبی را برای ارائه خودروهای آینده خود در نظر گرفته است. این شرکت پروژه مذکور را از همین حالا آغاز کرده است و طرح عضویت 12 ماهه‌ای را برای مدل جدید خود یعنی XC40 در نظر گرفته است. این طرح به این معنی است که کاربران می‌توانند خدمات ویژه‌ای را که با نام رسیدگی توسط ولوو نامیده می‌شوند دریافت کنند. این خدمات با این هدف طراحی شده‌اند که ساختار تعویض سالانه تلفن‌های همراه هوشمند را در دنیای خودروها شبیه‌سازی کنند.

به‌این‌ترتیب کاربران خودروهای ولوو می‌توانند با استفاده از این بسته، هرسال ماشین خود را عوض کنند. برای تسهیل این کار نیز خودروهای این شرکت قرار است تا با اقساطی بدون بهره به مشتریان عرضه شوند که البته هنوز قیمت اصلی خودرو تعیین نشده است و به همین دلیل نیز جزئیات این نوع پرداخت هنوز اندکی مبهم به نظر می‌رسد.

ولوو در بیانیه‌ای در این زمینه این‌گونه نوشته است: «طرح رسیدگی توسط ولوو موجب می‌شود که مشتریان بتوانند خودروهای جدید ولوو را بدون نگرانی‌هایی مانند هزینه‌های اضافه مرسوم ازجمله تعمیر و نگهداری و بیمه، در اختیار بگیرند.» گفته می‌شود که ولوو قرار است تا در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس در ماه دسامبر 2017 (آذرماه سال جاری) برای ارائه اطلاعات تکمیلی درباره این پروژه اقدام کند.

هنوز مشخص نیست که چه خودروهای دیگری از سری محصولات ولوو به این پروژه افزوده خواهند شد ولی بدون شک مسئولان این پروژه قصد دارند تا آن را به‌مراتب بیش از چشم‌اندازی برای یک مدل، توسعه و گسترش بدهند. به‌این‌ترتیب مشتریان می‌توانند با بهره‌گیری از سیستم تعویض تلفن‌های همراه هوشمند، روشی مشابه را در صنایع خودروسازی تجربه کنند. در صورت موفقیت ولوو می‌توان انتظار داشت که سایر شرکت‌ها نیز به سراغ انجام اقدام‌هایی مشابه بروند.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا