رشد 100 درصدی صدور ضمانت‌نامه‌های صحا قابل تقدیر است

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی صحا، مجمع عمومی عادی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) صبح روز سه شنبه 28 شهریورماه با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و دادگستری در محل صندوق برگزار شد.
دکتر فیاض معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر صنعت، معدن وتجارت در این جلسه با اشاره به اهميت صنايع الكترونيك و جايگاه آن در حوزه صنايع پيشرفته و نياز كشور به حركت به سمت صنايع دانش بنيان و پتانسيل نيروي انساني در ايران گفت: توسعه جدي و چند برابري فعاليت‌هاي صندوق در بخش‌هاي مختلف و توجه ويژه به كيفيت و نتيجه طرح‌ها و شركت‌هاي حمايت شده قابل تقدير است.
وی افزود: با توجه به احكام دائمی برنامه ششم توسعه کشور و افزایش حوزه فعاليت صندوق به صنايع پيشرفته، پيگير تصويب اساسنامه جديد در دولت هستيم و ان شالله با تجهيز و تقويت جدي منابع صحا، شاهد توسعه فعاليت‌ها و رشد صنايع پيشرفته باشيم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه میزان مراجعات و نیاز کشور با امکانات نهادهای حمایتی تخصصی مانند صندوق حمایت از صنایع الکترونیک برابر نیست، گفت: باید ظرفیت و سرمایه صندوق‌های تخصصی حمایتی مانند صحا را افزایش دهیم تا بتوانند پاسخگوی نیاز شرکت‌های متقاضی باشند.
وی با تاکید بر اینکه اثربخشی فعالیت‌های صندوق حمایت از صنایع الکترونیک به وضوح قابل مشاهده است، تصریح کرد: گستردگی و پراکندگی حمایت‌ها و تسهیلات اعطا شده به شرکت‌های فعال الکترونیک، حمایت تخصصی از شرکت‌های فناور بخش الکترونیک و ایجاد ظرفیت اشتغال با قیمت تمام شده بسیار پایین‌تر نسبت به سایر صنایع از جمله دستاوردها و اثربخشی فعالیت های صحا به شمار می رود.
دکتر فیاض با اشاره به مدیریت و اعضاء هیئت مدیره جوان صندوق حمایت از صنایع الکترونیک گفت: امیدواریم با تداوم خدمت این جوانان بتوانند گام‌های موثری در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برداریم و سال آینده شاهد گزارش چشمگیرتر باشیم.
مدیرعامل صحا اعلام کرد:
عملکرد تسهیلاتی صحا در دو سال گذشته معادل 80 درصد 16 سال گذشته بوده است
دکتر علی وحدت رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) با بیان اینکه در سال 1395 تعداد 165 قرارداد اعطای تسهیلات به ارزش 668 میلیارد ریال به شرکت‌های فعال صنایع الکترونیک کشور در صحا منعقد شده است، گفت: همچنین 95 فقره ضمانت‌نامه به ارزش ریالی 505 میلیارد برای شرکت‌های فناور داخلی توسط صحا در سال گذشته صادر شده است.
وی با تاکید بر اینکه عملکرد صحا در دو سال گذشته رشد بسیار چشمگیری داشته است، افزود: در حوزه اعطاي تسهيلات در سال‌هاي ٩٤ و ٩٥، ٨٠ درصد‏ ١٦ سال قبل تسهيلات به شركت هاي فناور اعطا شده است و در زمینه صدور ضمانت‌نامه، عملکرد سال94 و 95 صحا، سه برابر ١٦ سال فعاليت قبلي صندوق (از ابتدا تا انتهای سال 93) بوده است.
مدیرعامل صحا، اخذ خط اعتباری و تخصیص منابع مالی از طریق شبکه بانکی و سایر نهادهای مالی جهت افزایش پوشش مالی صنایع الکترونیک را یکی دیگر از برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته عنوان کرد.
وی اجرایی شدن روند سرمایهگذاری ریسکپذیر را یکی از برنامه‌های عملیاتی سال 1395 ذکر کرد و ادامه داد: در این زمینه بسترسازی لازم صورت گرفت و با کارگزاران بخش خصوصی از جمله صندوق‌های پژوهش و فناوری غیر دولتی موفق به اجرا چندین طرح در قالب سرمایه‌گذاری جسورانه شدیم.
وحدت خاطرنشان کرد: جلب مشارکت خیرین فناوری جهت سرمایهگذاری در شرکتهای نوپا و سرمایهپذیر به عنوان یکی از روش‌های تامین مالی این بخش از دیگر برنامه‌های عملیاتی صحا در سال گذشته بود.
وحدت همکاری با نهادها و سازمان هاي فعال در حوزه فناوري را یکی دیگر از برنامه های صحا در سال 1395 عنوان کرد و گفت: پژوهشگاه نیرو، سازمان نظام صنفی رایانه ای، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار ایران، سندیکای صنعت مخابرات ایران، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی، مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی صاایران معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران از جمله نهادهایی بودند که صحا در سال گذشته برنامه‌های مشترکی خوبی را با آنها اجرا کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا