رقابت یک میلیارد دلاری بنز و تسلا

شرکت مرسدس بنز در حقیقت یکی از اعضای زیرگروه شرکت والدی به نام دایملر AG نام دارد و بسیاری از رویکردهای خود را از این شرکت دریافت می‌کند. در این میان این کمپانی به‌تازگی به مرسدس بنز سرمایه‌ای 1 میلیارد دلاری اعطا کرده است تا به سراغ هزینه کردن آن در زمینه تولید خودروهای برقی برود. نکته جالب در این زمینه این است که این سرمایه‌گذاری به نحوی انجام خواهد شد که خودروهای الکتریکی مرسدس بنز در کارخانه‌ای شرکت در آلابامای آمریکا تولید شوند.

این سرمایه‌گذاری در آمریکا در نوع خود بسیار جالب به نظر می‌رسد زیرا اعمال آن در آمریکا موجب شده است تا به‌صورت علنی همه متوجه شوند که مرسدس بنز قصد دارد تا با تسلا رقابت کند. این سرمایه موجب می‌شود تا پنجمین مرکز تولید باتری دایملر در سراسر کره زمین شکل بگیرد و به این ترتیب مرکز فعلی این شرکت در توسکالوسا (Tuscaloosa) به یک تهدید بزرگ برای تسلا تبدیل خواهد شد.

مارکوس شیفر به‌عنوان مدیر تولید مرسدس بنز در این زمینه گفت: «ما در حال جشن گرفتن بیستمین سال فعالیت خود رد توسکالوسا در آلاباما هستیم و از این فرصت برای توسعه دادن فعالیت‌های خود و گسترش دادن کارایی‌هایمان از نظر سوخت استفاده می‌کنیم. ما در زمینه رشد آینده این بازار در ایالات متحده و در بازه زمانی بلندمدت، مطمئن هستیم.»

شایان ذکر است که این اقدام مرسدس بنز، عملا قابل پیش‌بینی بوده است زیرا شرکت تسلا با عرضه مدل S، عملا توانسته بود تا امکاناتی را ارائه کند که پیش‌ازاین تنها در اختیار کلاس اس خودروهای مرسدس بنز بود. به این ترتیب این شرکت توانسته بود تا بخش بزرگی از بازار مرسدس بنز را از آن‌ها برباید و اقدام فعلی بنز، بیشتر شبیه به یک تلاش برای بازیابی بازار ازدست‌رفته است.

شایان ذکر است که این تغییر کاربری برای مرکز آلاباما، بسیار بزرگ تلقی می‌شود زیرا این مرکز پیش‌ازاین تنها خودروهای شاسی‌بلند GLS و خودروهای GLE و GLE کوپه را تولید می‌کرده است که هیچ‌کدام از آن‌ها هیچ شباهتی به خودروهای برقی نداشته‌اند.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا