فیس‌بوک و نقض آشکار حریم شخصی

مارک زاکربرگ در حال تلاش است تا نقش احتمالی شبکه‌های اجتماعی و به‌خصوص روس‌ها در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا را فاش کند. بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان به‌تازگی اعلام کرده است که تعداد 3 هزار تبلیغ را کشف کرده است که توسط روس‌ها ارائه شده و ممکن است بر روی نتایج انتخابات آمریکا تاثیر گذار بوده باشد. به همین دلیل نیز مسئولان این شبکه اجتماعی قصد دارند تا این اطلاعات را به سنای آمریکا و مراکز امنیتی این کشور ارائه کنند.

جالب است بدانید که کمتر از یک ماه پیش بود که مشخص شد که فیس‌بوک قراردادی به ارزش 100 هزار دلار امضا کرده بوده است که در آن تبلیغاتی را مرتب با انتخابات آمریکا در حساب‌های غیررسمی در این شبکه اجتماعی انجام شود. هفته گذشته نیز مسئولان این شبکه اجتماعی اعلام کردند که قصد دارند تا با دولت آمریکا درباره کشف حقیقت همکاری کنند.

کالین استرچ که یکی از اعضای هیئت‌رئیسه عمومی فیس‌بوک است، در قالب یک بلاگ، دراین‌باره اطلاعاتی را منتشر کرده و گفته است: «تصمیمی دشوار بود. در میان گذاشتن اطلاعات با دولت‌ها چیزی است که هیچ‌گاه و در هیچ شرایطی نباید بدون بررسی‌های عمیق انجام شود. ما باور داریم که جامعه لیاقت دارد تا دقیقا بدانید که چه اتفاقی در انتخابات ۲۰۱۶ افتاده است و به همین دلیل نیز فرایند اشتراک تبلیغات را آغاز کرده و دریافتیم می‌توانیم در شرایطی که از تعهدات خود درزمینهٔ حفاظت از اطلاعات مشتریان تخطی نکرده این، کمک‌حال باشیم.»

فیس‌بوک به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین عناصری که در ماه‌های آخر کمپین‌های انتخاباتی موجب تغییر روند انتخابات آمریکا شد شناخته می‌شود. حال پس‌ازآن جریان این شبکه اجتماعی عزم خود را جزم کرده است تا بتواند با انتشار اخبار دروغ و تبلیغاتی که موجب تغییر روند افکار عمومی می‌شوند مبارزه کند.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا