رونمایی مدیاتک از نخستین تراشه 5G

راهکارهای 5G شرکت مدیاتک قرار است تا برای معرفی خدمات ارتباط 5G توسط شرکت‌های مخابراتی، به‌موقع آماده شود. به‌تازگی تی ال لی به‌عنوان مدیر ارشد ارتباطات بی‌سیم شرکت مدیاتک در مصاحبه‌ای این موضوع را تائید کرده است. او دراین‌باره می‌گوید: «مدیاتک با رویکردی تهاجمی به سراغ فعالیت‌های 3GPP رفته است و می‌خواهد تعهد خود به توسعه محصولات شبکه 5G را نشان داده و حضور خود در بازار تجاری خدمات همراه 5G را تثبیت کند.»

در اوایل سال 2017 میلادی بود که شرکت مدیاتک از همکاری با نوکیا برای توسعه نسل بعدی سیستم‌های ارتباط همراه یا همان فناوری 5G پرده برداشته بود. حال این دو شرکت از آن زمان به بعد تلاش‌های خود را برای ساخت رادیوهای جدید ارتباط 5G در ابتدای سال 2018 میلادی، چند برابر کرده‌اند.

مدیاتک در اواسط سال 2016 اعلام کرد که قصد دارد تا برنامه‌های مرکز نوآوری‌های 5G مشارکت داشته باشد. در اوایل سال 2017 نیز این شرکت اعلام کرد که همکاری‌های ویژه‌ای با شرکت ژاپنی NTT DoCoMo خواهد داشت که محوریت آن، پیاده‌سازی آینده 5G است.

شایان‌ذکر است که مدیاتک تنها غولی نیست که در این مسیر گام برمی‌دارد بلکه شرکت‌های دیگر نیز قصد تصاحب این بازار را دارند. با تمامی این تفاسیر، تراشه پروتوتایپ 5G شرکت مدیاتک در ابتدای 2018 مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. همچنینی رقیب اصلی آن‌ها یعنی شرکت ارتباطی Spreadtrum به دنبال راه اندازه طرح پروتوتایپ خود در سال 2018 است و برای این کار با تامین کنندگانی مانند هواوی، اریکسون و زدتی‌ای همکاری می‌کند.

بر اساس گفته‌های استیون مولنکوپف به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی کوالکام، نخستین نسل تلفن‌های همراه هوشمند مجهز به شبکه 5G در سال 2019 میلادی به‌صورت رسمی به بازار مصرف عرضه خواهند شد. به همین دلیل نیز شرکت‌های بزرگ مشغول رقابت برای تصاحب این بازار داغ هستند.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا